Önemli Blueprint Kısayolları

İşlev Kısayol İşlev Kısayol
Kaydetme Ctrl-S Derleme F7
Ekrana sığdırma Home Ekran kaydırma Fare sağ tık ile sürükle
Komut arama Ctrl-F Yorum C
Bağlantıyı koparma Alt tuşu ile sol tıklama Seçili nesneyi çoğaltma Ctrl-W
Diğer standart tuşlar Ctrl-C, Ctrl-V,

Ctrl-Z, Ctrl-Y

  • Görsel tasarım ekranında fare ile seçim yapma, grup halinde taşıma ve silme işlemlerini rahatlıkla yapabilirsiniz.
  • Düğümlerin renklerine göre bağlantıları yapılabilir, mesela metin tipi pembe, mantıksal tip kırmızı ve kayar noktalı sayılar yeşil gibi…
  • Ekranda çok fazla düğüm var ise, belli düğümleri C tuşu ile yorum kutusu içine alın, böylece sonradan incelerken sorun yaşamazsınız.

Bir değişkeni dizi olarak kullanmak için yanındaki ızgara simgesine basınız. Artık değişken tipine göre veri girebilirsiniz.

Screen Shot 07-07-16 at 07.14 PM Screen Shot 07-07-16 at 07.17 PM

Dizi elemanlarından istediğimizi indis numarası ile seçebiliriz. Dizi değişkenini ekleyin.  «Utilities/Array/Get» ile diziden eleman alabileceğiz.

Screen Shot 07-08-16 at 11.18 AM Screen Shot 07-08-16 at 11.21 AM

Gerekli bağlantıları yapalım ve deneyelim. İndis numarasını değiştirerek başka değerlere erişebilirsiniz. «Utilities/Array/Length» ile de dizinin eleman sayısını alabiliriz.

Screen Shot 07-08-16 at 11.24 AM Screen Shot 07-08-16 at 11.24 AM 001 Screen Shot 07-08-16 at 11.30 AM

Dizilerde birden fazla değeri alıp kullanmak için «ForEachLoop» döngüsü kullanabiliriz.

Screen Shot 07-08-16 at 11.35 AM Screen Shot 07-08-16 at 11.39 AM

Başlangıç ve bitiş değerlerini girerek istenen miktarda işlem yapılması için «ForLoop» kullanılabilir.

Örnekte 1’den 5’e kadar ekrana «Merhaba!» yazıyor.

Screen Shot 07-08-16 at 11.43 AM Screen Shot 07-08-16 at 11.43 AM 001

Programlama dillerinde «if else» olarak bildiğimiz karar yapısı Blueprint içinde «Branch» ile kullanılıyor. Karşılaştırma işlemler için gereken yardımcı AND, OR, >, < , >=, == ve != düğümleri de vardır.

Screen Shot 07-08-16 at 11.50 AM Screen Shot 07-08-16 at 11.53 AM Screen Shot 07-08-16 at 11.54 AM

Sadece fare ve klavyeden bir tuş ile tetiklenmesi dışında; oyun başladığında (Event BeginPlay), oyunun her anında (Event Tick), oyuncunun diğer nesnelere çarpması (Event ActorBeginOverlap) gibi olaylar ile istediğimiz işlemleri başlatabiliriz.

Screen Shot 07-08-16 at 12.03 PM

Toplama, çıkarma gibi temel işlemlerden başka trigonometri, transform, zaman fonksiyonları da vardır. Basit bir sayaç örneği yapalım, oyun çalıştığı sürece artan bir sayımız olsun.

Screen Shot 07-08-16 at 12.09 PM Screen Shot 07-08-16 at 12.15 PM Screen Shot 07-08-16 at 12.15 PM 001