Bilgisayarınızın yeterince güçlü (mesela oyun bilgisayarı gibi) olduğunu ve Unreal programını indirip kurduğunuzu varsayıyorum.

İndirme adresi:

https://www.unrealengine.com/ (üyelik gerekiyor)

Gereksinimler:

4 çekirdekli CPU, 8 GB RAM, DirectX 11 destekli ekran kartı

64 bit işletim sistemi, Visual Studio 2015 (geliştirme için)

Disk alanı:

Yaklaşık 4 GB indirme, kurulumda 10 GB disk alanı

Screen Shot 07-06-16 at 04.48 PM

Unreal Launcher içinde bilgisayarınıza kurduğunuz «Unreal Engine» versiyonu ve projelerinizin listesini görürsünüz. Ayrıca aynı ekranda «Vault» kısmında marketten indirdiğiniz paketleri görebilir ve projelerinize ekleyebilirsiniz.

Sarı renkli «Launch» düğmesine basarak oyun editörünü açalım.

Screen Shot 07-06-16 at 04.54 PM

2 sekmeli yeni bir pencere ile karşılaşıyoruz. «New Project» içinde de «Blueprint» ve «C++» seçenekleri görülüyor.

«Blueprint/Blank» ile istediğiniz bir klasör içine yeni proje açalım.

Klasör seçiminin üstündeki 3 düğmede değişiklik yapmadım. Masaüstü, iyi kalitede ve başlangıç içerikleri var olsun.

Screen Shot 07-06-16 at 04.57 PM

Açılış ekranındayız. Projenizin kaydedildiği yerde oluşan «*.uproject»  sağ tıklanarak «Open» veya «Launch Game» denilerek denenebilir.

Bende daha şimdiden 640 MB dosya boyutu oldu.

Screen Shot 07-06-16 at 05.07 PM Screen Shot 07-06-16 at 05.09 PM

Alt-P veya araç çubuğundaki «Play» tıklanabilir.

Başlangıç haritasında şimdilik uçuş modunda etrafı kontrol ediyoruz. Nesnelere çarpabiliyoruz. WASD ve fare tuşları kullanıyoruz. ESC ile oyundan çıkabiliriz.

Screen Shot 07-06-16 at 05.13 PM Screen Shot 07-06-16 at 05.14 PM Screen Shot 07-06-16 at 05.17 PM

Şimdi artık kod kısmına gelebiliriz. «Blueprints/Open Level Blueprint» ile oyunumuzun kodlamasına gelelim.

Programlama dillerinde olduğu gibi satır satır kod yazmak yerine «Node» yani düğümler ile kodlayacağız.

«Event Graph» ekranında olayları düzenleyebileceğiz.

Screen Shot 07-06-16 at 05.20 PM

Screen Shot 07-06-16 at 05.24 PM«Event Graph» denilen bir ekrandayız. Başlangıç için bir tuş basımında ekrana mesaj yollayalım. Üst köşedeki «Add New» ile bir değişken ekleyelim. Adını «MesajMetni» ve tipini de «String» yapalım.

«Details» sekmesinden «Tooltip» ve «Default Value» özelliklerini düzenleyelim.

Screen Shot 07-06-16 at 05.55 PM Screen Shot 07-06-16 at 05.57 PM Screen Shot 07-06-16 at 05.59 PM

Klavyeden 1 tuşunun basımını yakalayalım. Boş bir yere sağ tıklatıp «Input/Keyboard Events» bulun. Bildiğiniz komutları «Search» kutusunda da arayabilirsiniz. «Context Sensitive» ile büyük küçük harf ayrımı olsun diyebilirsiniz. «Pressed» okunu tutup yana atınca yeni komut ekleyin. Screen Shot 07-06-16 at 06.06 PM 001 Screen Shot 07-06-16 at 06.08 PM Screen Shot 07-06-16 at 06.10 PM

Oyun çalışırken «Print String» komutu ile ekranın sol üst köşesine bir metin çıkarabiliyoruz. Böcek ayıklama ve test işlemleri için şimdilik bu işimizi görecektir.

«Variables/MesajMetni» nesnesini tutup ekrana atınız. «Get» ile mesaj metninin değerini alabiliriz.

Screen Shot 07-06-16 at 06.14 PM Screen Shot 07-06-16 at 06.15 PM 001 Screen Shot 07-06-16 at 06.15 PM

«Mesaj Metni» kutusunun ucundaki oku «Print String» kutusundaki pembe girişe takalım, kendisi de araya bir dönüştürme kutusu ekledi.  «Print String» komutunun metin rengi ve zamanı da değiştirilebilir.

«Alt-P» ile oyunu denediğimizde, 1 basılınca ekrana «ilk mesaj» veya kendi yazdığınız metin çıkacaktır.

Screen Shot 07-06-16 at 06.16 PM Screen Shot 07-06-16 at 06.19 PM Screen Shot 07-06-16 at 06.21 PM

Reklamlar