Windows 10 daha çıkmadı ama ücretsiz olarak önizleme sürümü indirilip denenebiliyor.

İndirme adresi: http://windows.microsoft.com/en-us/windows/preview-iso

kose

Forumlarda denildiğine göre 15 Nisan 2015’e kadar kullanabilirsiniz. DVD olarak iso dosyayı doldurdum ve kurdum. Kurulum Windows7 ve sonrasındaki gibi kolay ve kısa sürede tamamlanıyor.

masaüstü

Başlat menüsü yüzünden Windows 8 kurmamıştım, ama Windows 10’un başlat menüsü de çok kullanışlı gelmedi bana, denedikten sonra Windows 7’ye geri döndüğümde kendimi rahatlamış hissettim (Acronis ile yedek aldığım C sürücüsünü 8 dakikada tekrar yükledim).

Tabii bir de Microsoft’un sizi takip ettiği hissi de kötü, Android telefonlardaki gibi mail adresi ve şifre ile giriş yapılıyor ve zorunlu olarak güncellemeler arkaplanda yapılıyor. Ayrı bir antivirüs ve güvenlik duvarı kurmak da şüpheleri gideremedi.

Paylaşılacak şeyleri daha masaüstü gelmeden soruyor, fakat dediğim gibi kimbilir neler paylaşılıyor. Mesela OneDrive adını alan özellik ve Posta (diğer mail adreslerini destekliyor) kurulu geldi. Microsoft elindeki hizmetlerin hepsini varsayılan olarak kullandığımızı zannediyor. XBOX ile ilgili de bir pencere var ve Mağaza (Beta) da var ama sanki tam çalışmıyor gibi geldi.

Arama ve çoklu masaüstü özellikleri de hala istenildiği gibi değil, oysa Linux ve Mac bilgisayarlarda bu yıllar önce problemsiz olarak çalışıyordu. PC kullanırken Tablet ve telefon özellikleri denetim masasında görülebiliyor, hız ve performans olarak bir etkisi olmaması hoş değil. Yani düşük donanımda bile takılmadan çalışabilme sağlanmaya çalışılmış.

Neyse, ben PC kullanmayı seviyorum, Microsoft’un kafası çok karışmış, XBOX, tablet, telefon (skype kurulu geldi) birbirine girmiş. PC deyince sadece ekran kartı sürücüsü kurma dışında herşeyi tanıdı, ek yazılıma gerek kalmadan PDF, resim gösterici, müzik ve video oynatma iyi diyelim.

Tavsiyem Windows 10’un tam olarak çıkmasını bekleyin, bilgisayarınıza kurmanıza şimdilik gerek yok.

Bazı ekran görüntüleri:

ayarlar ayarlar2  magaza mail

