Yazın “Lynda Unity 4.3 Essential Training” setini bitirmiştik, bu projedeki deneme sahnesinin üzerine ücretsiz Assets (hazır nesneler) ile bir araba oyunu benzeri yapmaya çalışıyorum. Biraz GTA biraz başka oyunlardan esinlenerek yaptığımız oyunda “Third Person – Üçüncü kişi” kameralı bir oyuncuyu kontrol edebiliyoruz.
blender’da (http://www.blender.org/) daha önceden yaptığım bazı modelleri de katarak yavaş yavaş kendi istediğim bir çevre olmasını sağlayacağım.
Ücretsiz MakeHuman (http://www.makehuman.org/) programı ile de insanlar kolayca yapılabiliyor ve animasyona hazır oluyor.
Kodlamada Csharp dilini tercih ediyorum.

arabaOyunuUpdate_3

İlk Lynda dersinin test adresi: http://yunus.sf.net/lindaUnity

Araba oyununun test adresi: http://yunus.sourceforge.net/carDriveTest/ 

Windows 32 bit sürümü: https://docs.google.com/

Oyunda her büyük değişiklikte Fraps (http://www.fraps.com/) ile video çekerek sürüm ilerletiyorum.

Videoların izlenme adresi: https://www.youtube.com/playlist?list=PL7AADDEC54E036404

Oyundan bazı özellikler (altı çizili olanlar güncelleme var anlamındadır):

Özellik

Açıklama

Bitme Durumu

Araçlar blender ve ücretsiz “Asset Store”daki taşıtlar Uçak animasyonu var,
kayık kullanabilme var,
Otomobil, helikopter ve motosiklet var
Dağlar, ağaçlar, göl ve çimenler Terrain Assets ile gelen özellikler Ağaç çeşidi artırıldı,
Şelale (çeşme var) gibi şeyler olabilir,
Su altı efekti iyileştirildi
Doğa olayları Kar, yağmur, dolu
(Water FX Pack)
Rüzgâr ile savrulan yapraklar var,
etrafta salınan toz ve kâğıt parçaları yapılabilir,
Cloth yani bez animasyonu var,
Bulut (particle) var
Ev, binalar blender ile yaptıklarımız,
http://archive3d.net/ 
Şehir yok, köy var
Hayvanlar Köpeğe takip et gibi komutlar verilebilir Canlılar eklenerek daha doğal bir ortam olabilir, kuş, inek/at/köpek var
Karakterler MakeHuman ve hazır “Character Controller” Yapay zekâ eklenerek etrafta yürüyen ve diyaloğa geçilebilen insanlar eklenecek,
karakterin özelleştirilmesinde şimdilik gözlük seçeneği var
Menü ve diyalog sistemi 4.6 ile gelen UI elemanları Diyalog çeşitliliği artırılmalı,
menü seçenekleri panellere bölünmeli,
Menu animasyonları var,
Fare imleci özelleştirilmiş,
FPS sayacı var,
Kullanıcı tercihleri kaydoluyor,
Görev sistemi (basit olarak var), oyun içi bulmacalar yok
Multiplayer (çok oyuncu) Yok Ücretsiz PhotonNetwork eklentisi kullanılabilir
Müzik ve seslendirme Arkaplan müziği var Araçların sesi ve çevresel ses var,
Seslendirme yok
Sahneler Serbest oyun ve 3 hikâye Bölüm değiştirme var, portal (kısayoldan hedefe gitme) var
Seviyeler (level ve sağlık) Alışveriş sistemi yapılıyor Enerji (yürüme hızı düşüyor),
sağlık var, sağlık bitince ölüyor
para, su, yiyecek gibi oyuncu özellikleri yok
Silah ve patlamalar Askeri araç üzerindeki taramalı (free asset), BreakGlass kütüphanesi Silah, patlamalar, zarar görebilen eşyalar daha yok (çitler devriliyor),
kırılabilen cam var, cip üzerinde silah var
Yollar Ücretsiz RoadTool Kesişimler, köprüler, tüneller eklenebilir,
trafik (kendiliğinden giden araçlar) var
Zaman Yok Saat kavramı yok,
pusula var
gece gündüz etkisi var

Unity eklentilerim:

ScreenShot001

Tasarım ekranından bir görüntü:

ScreenShot002

Oyunda özellikle Unity’de ücretsiz olarak kullanılabilen kütüphaneleri ve kendi yaptıklarımı tercih ediyorum. Zaten amaç bir oyun altyapısını keşfetmek. Profesyönel sürüme geçildiğinde platfom seçilerek yayımlama ve online olarak tanıtım gerekiyor. Tanıtım, dökümantasyon, yardım ve kitapçık gibi çalışmalar da olmalı.

Reklamlar