blender 3d programı ile uzunca bir süre ilgilendikten sonra biraz da ZBrush (www.pixologic.com) programı öğrenmeye başladım. Aslında Unity oyun motoru (www.unity3d.com) ile oyun yapmak isterdim, ama biraz daha modelleme ve heykeltraş (grafik, illustrasyon) öğrenmem gerektiğini düşünüyorum.

SAMSUNG

Çizim yaparken fare ile tıklandığında 1, tıklanmadığında 0 olduğu için, ara değerler yani “basınç” değerini bildiren bir cihaza ihtiyacımız var. Bu cihazlara “grafik tablet” deniyor. Akıllı telefon ve tabletlerdeki dokunmada bu özellik yok. Tablet bilgisayarların avantajı “çoklu dokunma” desteği olması.

ZBrush Document

 

Bimeks’ten 325 TL’ye Wacom CTL 480/S modelini aldım. Bilgisayara taktığımızda Windows 7 otomatik tanıdı. Yine de CD’sinden programını kurmak gerekiyor.

Screen Shot 03-09-14 at 03.57 PM

Screen Shot 03-09-14 at 03.59 PM

Örneğin Word 2013 programında “kalem” ile ilgili sekmeyi görebiliyoruz. Çeşitli boy ve renkte kalemler ile doküman üzerine çizim yapabiliriz. Normal faremiz hala çalışıyor, tablet ise masada biraz yer kaplıyor, o da çalıştığında fare simgesini ekran büyüklüğünde istenen yere getirerek, tıklama, seçme gibi işlemleri yapabiliyor. Kalemin fare ile arada geçiş sırasında elinize takılmaması için tablet üzerinde mavi etiketine takabilirsiniz.

Screen Shot 03-09-14 at 03.47 PM

Uzun süre fare kullanıldığında bilekte “carpal tunnel – http://tr.wikipedia.org/wiki/Karpal_t%C3%BCnel_sendromu” denilen bir hastalığa neden oluyorken, kalem kullanarak bu rahatsızlık ile karşılaşma azalabilir. Farenizin altına yastıklı olan fare altlığı kullanmanızı tavsiye ederim, bu pad’ler bileğinizi biraz yukarı çıkararak hareketi kolaylaştırıyor. Denetim masasındaki “Kalem ve Dokunmatik” ayarlarını incelemenizi tavsiye ederim, işletim sistemi “Hareket Eğitimi” ile sizi kullanıma alıştırabilir.

Screen Shot 03-09-14 at 04.51 PM

Buraya kadar Windows 7 iyi yardım etti ama maalesef Türkçe dili ile “el yazısı tanıma” kısmı çalışmıyor. Not alma gibi işlemleri hızlandırabilirdi.

Farenin tekerlek, diğer ek kısayol tuşları tablette yok, özellikle kaydırma çubuklarında biraz zorlandım. Altlıktaki 4 tuşu şimdilik bir komuta bağlamadım, ayarları incelemem gerekli.

Bu arada “Samsung Galaxy S Plus i9001” olan telefonuma 4.4.2 Kitkat (Cyanogenmod 11 http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2579431) kolayca kurdum. Kullanım hızı, pil kullanımı iyi (yaklaşık 5 gün olabilir). Sadece bir ara Google Play’a giriş yapamadım. Sunucu ile ilgili bir hata veriyordu, tekrar “wipe – temizle” etmeden Google Apps’ı kurtarma menüsünden kurarak hallettim. Kitkat Android’in ilk sürümlerindeki gibi sade olmuş, cafcaflı animasyonlu değil. Yuvarlak ve düz renklerle simgeleri yapmışlar.

Screenshot_2014-03-09-16-55-15 Screenshot_2014-03-09-16-55-47

Bir de USB kablo ile SD bellek iletişimini yapabilmek için, “Telefon Hakkında” penceresinde “Derleme Numarası”na 6-7 kere tıklatın, böylece “Geliştirici Seçenekleri” aktif olacaktır.

