Screenshot_2013-12-01-14-06-08

Cengiz hocamızın isteği üzerine tekrar 6 ay sonra (en son Mayıs 2013) Android çalışmalarımıza bir örnek daha ekledik. Aslında kodları çok kısa, fakat “eski sürüm” haline gelen SDK ile bir türlü evdeki bilgisayarımdan örneği çalıştıramadım. Yeni sürümleri indirmek de yaklaşık 1.6 GB dosya ediyor.

Gereksinimler https://developer.android.com/sdk/index.html:

a)      Java SDK 7u45 x64 (128 MB)

b)      Android sanal makineleri (492 MB): içinde hem Eclipse, hem de SDK var

c)       Android tools klasörü 22.3 (106 MB)

d)      Eclipse 20130919-0819 (204 MB): uygulama geliştirme

e)      Eclipse Android eklentisi ADT-22.3.0 (14 MB)

f)       Anroid Studio 0.3.6 (474 MB):  uygulama geliştirme

ScreenShot005    

Maalesef Studio’da modül kısmıda bir sorun oldu, düzeltemedim. Neyse ki genelde Eclipse ile proje yapılıyor.

ScreenShot001

http://haritaaraci.com/enlem_boylam_bul.aspx (cihazınızdaki koordinatları burada deneyebilirsiniz)

Bir hafta problemler ile uğraştıktan sonra asıl sorunun “adb.exe” programını engelleyen “Windows 7 Firewall” olduğunu keşfettim. Google’da aramalarda genellikle www.stackoverflow.com sitesi çıkıyor, çoğu zaman güzel sonuçlar çıksa da neden adb çalışmaz, neden Eclipse’de derleme hatası ve sanal cihaza uygulamayı atamama hatası oluşur, cevabını bir türlü bulamadım. 10 saatten fazla zamanım gitse de sorunu çözdüm.

İnternette Türkçe kaynak olarak bulduğum http://ftastemur.blogspot.com/2013/04/android-gps-konum-belirleme-ve-toast.html kodları bir türlü toparlayıp bir proje haline getiremedim. Aslında bu projenin orijinalini http://androidexample.com/GPS_Basic__-__Android_Example/index.php?view=article_discription&aid=68&aaid=93 adresinden indirebiliyoruz. Üye olduktan sonra projeyi indirelim ve Eclipse içinde “File*Import…*Android*Existing Android Code Into Workspace” ile açalım:

ScreenShot002

Projede Toast yöntemi ile ekrana bilgi verme kısımlarını TextView’e de aktardım ve Türkçe çevrimini yaptım. Projeyi denemek için sanal cihazı açıp, Eclipse ekranındaki DDMS sekmesine geliyoruz. DDMS “Dalvik Debug Monitor Server” anlamına geliyor ve ister gerçek cihaz isterseniz sanal cihazı bilgisayarımızdan kontrol edebiliyoruz.

DDMS içinden sanal cihazı telefon eder gibi “sahte tabii ki” arayabilir, SMS atabilir, dosyalarını “File Explorer” ile görebilirsiniz. Ve buradaki pencerede “Longitude – Boylam” ve “Latitude – Enlem” bilgilerini gönderebiliyoruz. Peki, “gelen bilgileri ne yapabiliriz?”diye sorarsanız, Google Maps adresine URL olarak yollayabilir haritada yerimizi görebiliriz, başka bir sitede depolayabilir, uygulamayı hizmet şeklinde kullanarak arkaplanda istatistik bilgileri saklayabiliriz.

ScreenShot004

ScreenShot003

Ücretsiz olarak uyduları kullanarak sağlık, eğitim, ulaşım gibi alanlarda “yer tespiti” uygulamaları yapabiliriz. Yakındaki kişileri veya kuruluşları keşfedebilir, yol tarifi gibi konularda yardım alabiliriz.