Google Android Studio ilk kurduğumda problemsiz olarak çalıştı, ama başka bilgisayara kurduğumda “gradle” diye bir eklenti hatası verdi. 1.6 sürümünü internetten indirip eklenti klasörüne atsam da “yeni proje” yapımında ekrana gelen hatayı gideremedim. Neyseki Eclipse hata vermeden derleme işlemlerini ve tasarımı yapabiliyor.

ScreenShot002

Ali Tan hocamızın bulduğu Basic4Android ise Visual Basic 6 benzeri bir ortam ile kolayca android programı yazmamızı sağlıyor. Tabii ki bilgisayarınızda JDK ve Android SDK kurulu olmalı, SDK yönetim programında gereken paketleri kurmanız gerekli. Basic4Android programı ücretsiz bir program değil, http://www.basic4ppc.com/ sitesinden 2.71 sürümünü indirebilirsiniz.

Biz burada 2.5 sürümünde deneme yapacağız:

Tekrar eski VB6 günlerine dönmek istemezdim, ama Java dilinin dolambaçlı yollarında kaybolacağımıza bu daha iyi.

Gereksinimlerin kurulumunda “Android SDK Manager” içinden “Tools*Android SDK Build-tools” kurulu olmalıdır.

ScreenShot001

“AppData\Local\Android\android-sdk\build-tools\17.0.0” içindekileri seçip, “AppData\Local\Android\android-sdk\platform-tools” üzerine yapıştırın.

Programda ilk açılışta gelen klasör ayarlarını yapın:

ScreenShot003

Ayarları değiştirmek için “Tools*Configure Paths” diyebilirsiniz.

“File*New” diyerek yeni proje açınız, varolan bir projeyi yani *.b4a uzantısını isterseniz bilgisayarımda iken “Birlikte aç…” menüsünden bağlayabilirsiniz.

Merak etmeyin, sırf kod yazarak yapmayacağız, görsel programlama desteği var; “Designer” menüsü ile yeni bir pencere tasarımı açabilirsiniz. Pencerenin adı burada Layout olarak geçiyor. Düğme ve metin kutusu gibi nesnelerin adı eclipse veya Google Android Studio’dan biraz farklı olabilir.

ScreenShot005

“Abstract Designer” penceresine tasarımcı menüsünden “Add View*Button” ekleyebilir, yer ve boyutunu kolayca değiştirebilirsiniz. Tasarımınızı tamamlayınca “File*Save” diyerek pencerenize bir isim verin.

ScreenShot006

“Activity_Create” olayındaki açıklamayı takip ederek pencerenizin adını yazınız.

Düğme, metin kutusu ve etikete tek tek sağ tıklayarak “Generate*Dim Button1 As Button” deyin.

ScreenShot007

Yine aynı menüden “Generate*Click” düğme için çok gerekli.

3 nesnemiz ana kod içinde değişken gibi tanıtıldılar.

ScreenShot008

Düğme tıklama olayını da dolduralım.

ScreenShot009

Projeyi denemeden önce AVD’den a233 ismini verdiğim sanal cihazı çalıştırıyorum. “Release” seçeneğine dikkat edin.

ScreenShot010

ScreenShot011

Bu kaçıcı “ilk” denemiz oldu bilmiyorum ama hem sanal cihazlarda (2.3.3, 4.2.2 sürümleri) hem de gerçek telefonda/tablette denediğimizde projemiz çalışıyor.   ScreenShot004