20 günlük test sonunda 4.2.2’nin pil süresini bir türlü artıramadım. 1 günde pili bitiyordu. Sonuçta daha fazla dayanamayıp downgrade yani eski (stock rom) sürüme geri döndüm.

Bu arada Bluetooth, radyo, GPS, gravity sensörü, KIES bağlantısı gibi birçok feda edilen özellik geri geldi.

SC20130427-152454 SC20130427-152402 SC20130427-152435
(Ekran görüntüsü yakalamak için Home hemen ardından Geri düğmesine basabilirsiniz.)

kies

Tabii eski sürüme indirmek de kolay olmadı. 2.3.6 sürümünü şu adresten indirmiştim:

http://devsrom4android.blogspot.com/2012/02/odin-how-to-installflash-i9001xxkq1.html Almanya sürümü

174 MB’lık dosyayı indirip, tar.md5’i dışarı çıkarın. 514 MB’lık bir dosyaya dönüşüyor.

Odin programına geçmeden önce Recovery modda açarak Wipe ile yapılacakları yaptım, hatta telefonun hafızasına da format dedim. Galiba bu sırada 4.2.2’den kalan sistem ve benzeri şeyler de silinmiş oldu. Clockwork Mode’un açılış menüsü de bir daha çalışmadı.

Odin programında “One Package” ile dosyaları gösterin, Start’a basın.

odin

5 dakika sonra telefon yeniden başlatılacaktır. İşte bu anda devamlı açılış ekranında takılı kaldım. Yani açılış animasyonu ve müziğinden sonra tekrar animasyon başlayıp devam edemiyordu. Recovery ekranı da bir türlü gelmiyordu. Aslında paket ve yeşil android simgesi ile bir ekran geliyor ama menü yoktu. Birkaç kere daha denedikten sonra menüyü görür görmez “yine” bir Wipe daha yaptım. Bu işlemden sonra artık normal açılış gerçekleşti.

4.1.2’deki gibi 30 saniye gibi bir açılış süresi var.  Bir kaç program kurdum. Tabii root edilmediği için bazı uygulamalar beklenen şekilde çalışmayacaktır. 4.1 sürümüne göre yapılanlar da artık çalışmayacak.

SC20130428-074504 SC20130428-095129

Pil süresi görüldüğü gibi normale döndü, hatta daha iyi oldu. Tabii ekran açıkken yani uzun süre bir işle uğraşıyorsanız pil çok çabuk bitecektir. Resimdeki gibi kullanım az olarak devam edersek tahmini olarak tek şarj ile en az 5 gün gidebilir. Bu süre de eski akıllı olmayan telefonlar gibi yeterli.
DS Battery (uyuşuk), RAM Booster ve Android Assistant programlarının desteği de var. 2G, 3G, Wireless, Bluetooth ve gereksiz programların kapatılması unutulmamalı.

Samsung’un Bada işletim sistemi gibi sade ve kullanışlı arayüzü özlemişim. Hem hızlı hem de renkli. Adobe Flash desteği de geri geldi. İlle de 4.1 IceCream Sandwitch kullanmak istiyorsak en iyisi Galaxy S3 ve S4 gibi RAM ve işlemcisi daha iyi olan telefon almak.