Ocak 2013’te Samsung GT-i9001 model telefonumuzun işletim sistemini 2.3’ten 4.1’e çıkarmıştık. 4 ay sonunda çekirdek sürümü artık 3.0’a çıkarıp birçok hatanın giderilmesi üzerine öncelikle Cyanogen Mod’un yeni sürümünü (cm-10.1-20130331-UNOFFICIAL-ariesve) denemeye karar verdim. http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2094554 adresinden 157 MB’lık dosyayı indirip SD karta attım. Yine aynı yerden “Google Apps – gapps-jb-20130301-signed.zip 93 MB” indirilebilir.

Kurulumdan önce telefon rehberi ve “Android Assistant” ile uygulamaların yedeğini aldım. Alarm için gereken ayarları sonra eklemek problem değil.

Zaten daha önceden “Clockwork Mode 6” ile telefonun kurtarma/açılış menüsünü değiştirmiştik. Kurtarma modunda açarak karttaki dosyayı göstererek kısa sürede kurulumu yaptım. Fakat işler bundan sonra sarpa sardı ve uzun saatler süren kurulum ve kurtarma işlemlerine giriştim. Asıl sorun uzun süren açılış ve daha en başta kilitlenme/yeniden başlatmalar oldu. Israrla bu sürümü kurmak ve çalışır hale getirmek için çabaladıkça telefon nerede ise hiç açılamaz hale geldi.

Hatta “ClockworkMode 6.0.1 Touch” kurdumsa devamlı restart atan telefon recovery menüsüne takılı kaldı. Aslında CWM’nin bu sürümü dokunmatik desteğinin olması iyi. Tekrar Windows’tan Odin programı ile eski CWM’yi attım.

Madem bu CyanogenMod sorunlu ise başka bir ROM daha indirip deneyeyim dedim. http://forum.xda-developers.com/wiki/Samsung_Galaxy_S_Plus/GT-I9001 adresindeki 146 MB’lık AOKP’yi indirdim. http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2002104 adresinden indirebilirsiniz. Maalesef kurulum başarılı olsa da telefon rehberi, alarm ve bazı sistem menülerine girdiğimizde çökme mesajı vermesi iyice zaman kaybına neden oldu. Her deneme yaklaşık 1 saatimi çöpe gönderdi.

3. deneme olarak tekrar CyanogenMod’un gecelik güncellemelerine yöneldim. Eskiden çalıştığına göre son sürümü problem çıkarmamalı. 157 MB’lık cm-10.1-20130317-Nightly-ariesve.zip dosyasını http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2179946 adresinden indirdim. Tekrar gapps’i indirmeye gerek yok.

“Wipe data/factory reset” sonrasında problemsiz olarak yeni işletim sistemine geçerek kişi listesi, uygulamalar, ayarlar derken nerede ümitsizliğe kapılacakken başarı ile bu işi de bitirdik. Muhtemelen bir daha yeni güncellemeyi yapmayı göze alamayacağım.

(Güncelleme: Maalesef ne yaparsam yapayım pil süresi 1 gün zor gidiyor, devamlı şarja takmak gerekli. Yeni stabil sürümü beklemek gerekiyor.)

Screenshot_2013-04-03-18-21-50

Screenshot_2013-04-03-18-22-53

Yeni sürümde göze hoş gelen bir arayüz, animasyonlar ve akıcı bir menü tasarımı var. Ayarlar zaten çok fazla iken şimdi biraz daha fazla değiştirebileceğiniz değerler eklenmiş. Mesela:

–       Kamerada HDR, yüz tanıma seçenekleri

–       Bluetooth desteği yok

–       Daha derli toplu “Ana ekran”

–       Uyku modu (pil süresi artacaktır) ve işlemci frekans seçenekleri

–       USB modda kamera desteği

–       Kilit ekranında daha geniş paneller (kamera, mesajlaşma…)

–       Superuser seçeneği ile belli uygulamaların günlüklerinin tutulması

–       Google arama çubuğunu kapatmak için: Ayarlar*Launcher*Ana Ekran*Arama Çubuğu