Masaüstü bilgisayar için ufak tefek hata giderme ve güncellemeler yaptım. Kasayı kutudan ilk çıkardığımda 3,5 inç yani disket yeri olmadığını fark ettim. Elimdeki kart okuyucusunu oraya takacaktım ama neyse ki SD kartları fotoğraf makinesini kullanarak USB üzerinden okuyabiliriz. Masaüstünü dizüstü ile karşılaştırırsak Bluetooth, Wireless, kamera gibi donanım eksikleri olsa da, USB üzerinden bu eksikleri giderebiliriz.

  

SSD diskleri firmware (yazılım güncellemesi, bellenim) yaptığımızda performans artışı görebilirsiniz. Aynı şekilde BIOS, ekran kartı, DVD, ADSL modem gibi birçok parçayı da ücretsiz olarak güncelleyerek kullanmaya devam edebilirsiniz. Tek dikkat etmeniz gereken o sırada elektrik kesilmemesidir. Neyse ki bu güncellemeler çok hızlı tamamlanıyor.

BIOS güncellemesi için anakartın sitesine http://www.asus.com/Motherboards/Intel_Socket_1155/P8Z77V_LE/#download giderek P8Z77-V-LE-ASUS-0605.zip dosyasını indirdim. Zip dosyayı c sürücüsündeki c:\bios gibi bir klasöre açtım. Bilgisayarın açılışında BIOS’a girerek “Asus EZ Flash 2 Utility” bölümüne girdim. Sürücü listesinden dosyayı belirterek kısa sürede güncellemeyi yükledim. Birkaç kere reset (yeniden başlatma) olduktan sonra bilgisayarın BIOS’u yenilenmiş oldu. Ayarları eskisine göre pek değişmiş gibi değil ama yine de güncel olması iyidir.

SSD diskin güncellemesi için de kendi sitesinden faydalanıyoruz. Zaten 5.02 sürümü olan diskimizi 5.03 yapacağız. http://forum.corsair.com/forums/showthread.php?t=110257 adresinden 120GB.zip ve SF502Tool_PDF.zip dosyalarını indirip d:\ssd klasörüne açtım. Corsair_FieldUpdater_v1.1.exe programını yönetici olarak çalıştırdım. Programa 22788_fw.vic dosyasını göstererek 10 saniye gibi bekledim. Buradaki dosya isimleri sizde farklı olabilir, forum sitesine ve okubeni dosyalarını iyi okuyun. Bilgisayarı yeniden başlattığımızda “Yeni donanım bulundu” ve çalışmaya devam ediyoruz.

Başka bir güncelleme de ses kartı için yapmak zorunda kaldım. Çünkü Microsoft’un kendi sürücüleri ile müzikler çok cızırtılı ve dengesiz çıkıyordu. Bu sefer ana kart sürücüsü de işe yaramadığı için Realtek.com.tw (http://www.realtek.com.tw/downloads/downloadsView.aspx?Langid=1&PNid=14&PFid=24&Level=4&Conn=3) sitesinden 55 MB’lık 2.70 sürücüsünü indirdim. Saatin yanındaki simgesini kullanarak “Ses yöneticisi” birçok ayar barındırıyor. Eğer hala cızırtı var ise “Mikrofon – Mic in at front panel (Pink)” sekmesine gelerek mikrofonun sesini kapatmayı deneyin veya “Ses Efekti” panelindeki seçenekleri “<None>” yapın.

Asus TurboV EVO ile işlemcinizi “Fast” ayarında 4GHz olarak overclock (hız aşırtma) yapabilirsiniz. Denemelerimde işlemci ısısı 60oC’den fazla artmadı. Siz yine de normal seviyede kullanın, ne olur ne olmaz.

USB3 destekli harici diski “Turbo” seçeneği aktif iken test ettiğimizde şu değerleri elde ediyoruz.

Normal : 61 MB Write – 66 MB Read

Turbo :  37 MB Write – 58 MB Read (bir gariplik var)

Bütün problemleri giderdim diyemem, Windows ayarlarını neyse ki dizüstünde “Yedekleme ve geri yükleme” şeklinde yaptığım için yeni bilgisayarda birçok ayarı yapmaktan kurtuldum. Oyun testinde GTA 4 maalesef kötü sonuç veriyor. Oyun şimdilik çok takılıyor, donuyor. Denemek için kurduğum Lego – Pirates of Caribbean http://www.lego.com/piratesofthecaribbean/en-us/Default.aspx güzel çalıştı.

Blender denemelerimde ise artık kullanmaya çekindiğim “Anti-Aliasing”, blender internal render için “Ambient Occlusion”, “Environment Lighting”, “Indirect Lighting” rahatça kullanabiliyorum. Ama “Mirror” ve “Subsurface Scattering” hala işlemciyi zorluyor. Core i7’de 8 çekirdek işlem yapabiliyordu, Core i5 maalesef 4 çekirdek paralel çalışıyor. Cycles da ise basit sahnelerde en az 1000 örnekleme 1 dakika sürmüyor. 5000 örnek ise 5-6 dakika gibi alıyor.

