Şubat 2010’dan beri Dell dizüstü bilgisayar ile çalışıyordum. https://tbagriyanik.wordpress.com/2010/02/14/dell-studio-1557/ 

3 yıldır blender programını bu dizüstünde çalışarak öğrendim, maalesef şu Cycles denilen render yöntemi Dell’de çok yavaş çalışıyordu. Mecburen daha hızlı bir sistem olan masaüstü bilgisayara geçtim.

Bilgisayarımın özellikleri kısaca şöyle:

Kadıköy Eksen Bilgisayar’dan ekransız olarak kasa 2000 TL tuttu. Bu arada Dell’in 2×2 1066 DDR3 RAM’ini de 30 TL’ye verip 2×4 DDR3 1333 80 TL’ye yaptım. Yani 50 TL’ye performans ekledim, ama daha bunun katkısını test etmedim.

Özellikleri şöyle:

  • RAM : Kingston 16 GB 1600 MHz
  • İşlemci : Core i5 3570 3.4 GHz
  • Anakart : Asus P8Z77*V LE
  • Ekran Kartı : Zotac GTX 560 2GB 256 bit
  • Disk : Corsair Force 3 SSD 120 GB
  • Kasa: Asus Vento Gaming 2 Fan + 600 W Xilence PSU

Evet bu parçalar sayesinde Windows bize 7.6 puan verdi.

Windows 7 kurulumu 10 dakika sürdü, ekran kartı, anakart sürücü kurulumları da 30 dakika desek, şu hale 1 saat içinde geldik.

Harici 500 GB diskteki bilgileri kullanarak belgelerimi kullanacağım. USB3 faydası bakalım nasıl olacak.

blender’da nihayet GPU render gördüm. 5000 örnekleme yaklaşık 6 dakika sürdü. Çok basit bir deneme yaptım. Müthiş hız yok ama yine de görüntü net, çok az beyaz nokta var.

Çok program kurmadım ve güncelleme yapmadım. Bu hali çok hızlı. Açılışta Windows’un ışık animasyonu yarım kalıyor ve masaüstü geliyor. Aynı şekilde kapanış da saniyeler almıyor.

Asus anakartın açılıştaki bazı seçeneklerini iptal edince BIOS daha hızlı geçiyor. Mesela UEFI ve Marwell  Storage Control gibi. BIOS grafik olarak yapılmış yani fare ile rahatça kullanabilirsiniz.

120 GB diskin bu yalın halinde işletim sistemi 40 GB doldurdu bile. Yani 2. disk kullanmak zorundasınız.

