Fallout 3 – Las Vegas’dan sonra nihayet güzel bir oyun daha bulduk. Assassin’s Creed adını hep duyduğum bir macera açık dünya (open world) oyunu. Üçüncü kişi kamera açısı ile oynanan oyunlara Tomb Raider tarzı ile oynuyoruz diyebiliriz. Oyunun çok oyunculu halini denemedim. Şimdilik oyunda ilerleme olarak %20 gibi oynadım.

Özellikle oyunun İstanbul’da geçmesi ve Türkçe konuşmalar çok hoşuma gitti. En son Driver oyunu ile İstanbul’da geçen bir oyun oynamıştım. Türkler biraz fazla Araplar ile karıştırılıyor gibi geldi. Mesela etrafta bol bol palmiye ağaçları var, 1500’lü yıllarda bu şekilde miydi, şüpheliyim.

Eleştirmek gerekirse (Fallout ile karşılaştıracağım) bazı noktalar tam aradığım gibi değiller:

  • Ticaret yapılırken eşya satma yok, ama alışveriş yerlerinden silah, kitap, elbise alınabiliyor
  • Hedef kişilere vurunca parçalanma yerine sadece biraz kan gösteriliyor
  • Silah çeşitliliği ve kolayca yerlerini düzenleme pek iyi değil, mesela şimdiye kadar tüfek alamadım, sadece küçük bir tabanca var
  • Tuşlara hala alışamadım, Shift, boşluk, E, Q ve fare tuşlarına çok fazla birleşim (combo) yapmışlar
  • Grafik kalitesini en aza indirip, 800*600 yaparak oynamak zorunda kalıyorum, ekran kartı güncellemesi yapsam da pek bir şey değişmedi (Dell Core i7, 4 GB, Ati Radeon 4500)
  • Etrafta sadece güvercinler var, kedi, köpek veya fare gibi başka canlılar yok
  • Ulaşım için yürümek (bol bol koşmak) zorundayız, tünelleri pek kullanışlı bulamadım
  • Banka sayesinde otomatik para kazanmak iyi fikir, etraftaki halka yankesicilik yapmak, hazine sandıkları çok para kazandırmıyor
  • Bol bol bomba malzemesi veriyor ama bomba hazırlayıp atmayı çok gereksinim duymuyoruz, açılan sandıklar boşa gidiyor
  • Sağlık, büyük silah, küçük silah ve el olmak üzere 4 seçenek var, silah geçişleri yapmak sıkıntılı

Oyunun grafiklerini maksimuma getirdiğimizde görsel olarak oyun çok güzel hale geliyor. Dediğim gibi çok takılma olduğu için bu değerleri kullanamıyorum. Diyaloglarda Fallout3 gibi bol bol sorular ile oyun devam etmemesi iyi, zaten “iyi”den yana olduğumuz için tercih yapımında oyuncuya bir şey kalmıyor. Sinematik sahneleri geçme tuşu olsa iyi olurdu, tüm olayların ince detayına kadar bilmek gerekmiyor, zaten oyun tarihi gerçekler ile birebir değil. Konstantinopolis’in işgali mi, İstanbul’un fethi mi konusunda dengeli gidilmeye çalışmışlar. Kişisel olarak haçlı seferlerine yardım eden birini oynamak istemem.

Suikastçılar, komplolar, destek grupları gibi daha keşfedilecek birçok özellik var. Hikâye başka şehirlerde de devam ediyor. Bakalım neler olacak?

Resimler:

Bu slayt gösterisi için JavaScript gerekir.