Bir önceki yazıdan devam edelim: https://tbagriyanik.wordpress.com/2012/02/15/scratch-programini-ile-basit-islemler-1

Önceki yazıda sadece arka plan ile bir etkileşim örneğimiz vardı. Şimdi de kedimiz tıklandığında bir hareket ve ses çıkarılması çalışması yapalım. Aynı yolu kullanarak başka bir karaktere de kod yazabilirsiniz.  Mesela   düğmesine basarak önceden yapılmış hazır bir karakter seçelim. Ben “Things*button” karakterini ekledim.
 Hazır karakterimizin adı otomatik olarak “Karakter2” olarak değişiyor.

İki karakterimiz olduğuna göre program yapacağımız ortadaki çalışma alanı her ikisi için boş olarak bekliyor. Hangi karakteri seçerseniz ortadaki alan onun komutlarını gösterir. Aynı şekilde eğer “Sahne”yi tıklarsanız onun kodlarını görebileceksiniz. Neyin seçili olduğunu anlamak için etrafında mavi yuvarlak kenarlı bir çerçeve olması gerekir.

Şimdi tekrar Sarman’ı seçerek ona hareket ve ses kazandıralım:

a)     “Kontrol*Karakter1 tıklandığında” komutunu alalım, altına da “Görünüm*kostüm2 kostümüne geçin” komutunu ekleyin.

b)    Altına “Ses*miyav sesini çalın” ekleyin, tekrar görünüm grubundan “Söyle: Merhaba! süre: 2 saniye” ve “kostüm2 kostümüne geçin” komutunu seçin. Son eklediğimiz komutun içindeki açılır menüden “kostüm1” olarak değiştirim.

c)     Sarman’ı tıkladığımızda ikinci kostüme geçip, miyavlayıp “Merhaba!” diyor ve 2 saniye sonra tekrar eski görünümüne kavuşuyor.

Sağ alt köşedeki panel içinde yeni eklediğimiz düğme görünümlü karakteri tıklayalım. Böylece kod yazdığımız ortadaki alan boşalacaktır. Düğmeye yani “Karakter2”ye bir eylem ekleyebiliriz.

a)     Düğmelerin genellikle üzerinde bir yazı yazar. Kostümler sekmesinden “Düzenle” düğmesine basalım.

b)      Önce düğme şekli biraz küçük olduğundan en üstte solda “Büyüt” simgesine birkaç defa basalım. “T” yazan metin aracını seçerek düğmenin üzerine “Başla” yazısını ekleyelim.

c)     “T” aracında iken yazı tipini, büyüklüğünü ve rengini değiştirebilirsiniz. Hizalama yaparken “Kostüm merkezini ayarla” diyerek kaymaları görebilir, düzeltebiliriz. Yazıyı tutmak için yazının sol üstünde siyah kutu şeklinde tutamacını kullanabilirsiniz. 

d)    “Tamam” düğmesine basarak kostümümüzü değiştirmeyi bitirelim.

e)     “Kontrol*Karakter2 tıklandığında” komutunu seçerek, altına “Görünüm*Gizleyin”, “Kontrol*1 saniye bekleyin”, “Görünüm*Hmmm…’i düşünün” ve “Görünüm*Göster”i ekleyiniz.

f)     Bu örnekte düğme tıklanınca gizlenecek, 1 saniye sonra Hmmm şeklinde yazı balonu ile geri gelecektir.