1-    Scratch ile tanışma: https://tbagriyanik.wordpress.com/2012/02/03/scratch-gorsel-programlama/

2-    Scratch Programını Tanıma: https://tbagriyanik.wordpress.com/2012/02/08/scratch-programini-taniyalim/

Scratch programında etkileşimli olarak çalışabilmek için basit bir örnek yapalım. Etkileşim deyince fare tıklanması ve klavyeden bir tuşa basarak bir işlem yapmak diyebiliriz. Yapılması istediğimiz bir işi, onu tetikleyici komut altına ekleyeceğiz.

Scratch programını çalıştırdığımızda yeni boş bir proje bizi bekliyor olacaktır. İsterseniz hemen “Dosya*Kaydedin…” menüsünden kaydedin. İlerledikçe bilgilerimizin kaybolmaması için sıklıkla yaptıklarımızı kaydetmeyi alışkanlık haline getirmeliyiz.

Ekranda bir sarı kedi sizi bekliyor. Biz bu kediye Türkçe olarak “Sarman” da diyebiliriz. Şimdilik bir hareket veya ses çıkarma gibi bir şeyi bilmiyor. Karakterimiz ile ne yapmak istediğimizi önceden planlamamız, düşünmemiz gerekli. Şimdilik biz basit denemeler yapacağız.

Şu anda fare ile tıklanabilen şeyler üst sağ köşedeki yeşil bayrak ve kırmızı yuvarlaktır  . Bunların dışında ekrandaki her şey ve sahnemiz tıklanabilir haldedir. Yani hem karakterlerimiz hem de sahnemiz tıklanabilir. Mesela sahne ile ilgili bir işlem yapalım:

a)      Sağ alt köşeden simgesini tıklatarak program yapacağımız konumu sahneye alalım.

b)      Ortadaki pencerede “Yazılar/Arka planlar/Sesler” şeklinde sekmeler var. Arka planları tıklatarak, “Yeni arka plan: Boya” düğmesine basınız.

c)      Grafik düzenleyicide doldurma aracını seçiniz. Yeni arka planın dolgusunun rengini ve yönünü seçerek noktalı alanı tıklatın. Böylece basitçe yeni bir arka planımız oldu.

d)     Şimdi gelelim sahnemize tıklanma olayını yapmaya. “Yazılar/Arka planlar/Sesler” sekmelerinden “Yazılar” sekmesine gelelim.

e)     Resimde gördüğünüz komutları sıra ile ekleyelim. “Kontrol*Sahne tıklandığında” alalım ve altına (küçük soket gibi takılma yerine sürükleyerek) “Görünüm*Sonraki arka plan” ekleyelim.

f)     Artık sahnemiz tıklandığında arka plan resmi değişiyor.