Önceki yazımda "kırmızı" olarak belittiğim 3 eksiği de giderdim. Şu anda www.tuzlaatl.k12.tr/eogr ve www.tbagriyanik.xtreemhost.com/eogr adreslerinde son halleri çalışıyor. İndirme adresi: http://cid-d0b01df58868413e.skydrive.live.com/browse.aspx/Ortak/eogr
 
SiPro (Sınav Projesi www.tuzlaatl.k12.tr/sinav ) tamamen tarihe gömüldü. Kurulumu zor ve teknoloji olarak geri kaldı. Tavsiye etmiyorum. eOgr’da Ajax kullanımında iyi hale geldim sayılır. Ama hala OOP ve Flash entegrasyonu ile pek ilgilenmedim. PHP’de prosedürel programlamaya devam ettim.
 
eOgr bir yıllık çalışma süresinde sona yaklaşırken 360 saat ve 15.000 satır oldu. Bu da Yunus projesinin (2 yıllık emek) 600 saat 24.000 satır halinin yarısı gibi. Yunus 1. projem ise eOgr da 2. oldu bu sayede. Delphi ve PHP dışında ileride 3. bir dilde bu kadar çok zaman harcayabileceğimi pek düşünemiyorum.
 
C#, Python veya Java hep heves olarak ilgi bekliyor. ActionScript ve SilverLight da çok iyi yerlere geldi. VRML’den ise umut yok. Ancak www.blender.org ve Google SketchUp ile biraz oyalanılabilir.
 
1. Delphi 50.000 satırdan fazla toplam kod
2. PHP 35.000 satırdan fazla toplam kod
3. Basic projeleri 15.000 satır tahmini…
 
CMS (Content Management System) veya LMS (Learning Management System) diye yola çıktık, elimden geleni yaptım. Ama gelecek Web3 "yapay zeka – zeki web – semantic web" ağırlıklı olacak. Şu anki mantığa Web2’ye yeni alışmaya başlamıştık.
 
Ekran görüntüsü:
 
