Ziyaret ediniz:
http://groups.google.com.tr/group/megepbilisim 

2006 yılında "Veritabanı" dalındaki Görsel, Veritabanı, Nesne Tabanlı programlama derslerinin altyapılarını hazırladım.

10. sınıf BTT’deki 5 programlama modülünü ve Veritabanı dersindeki 6 Access modüllerini de yazdım.

O zamanlar VS2005 ve Office 2003 vardı. Şimdi VS2008 ve Office 2007 var artık. Gelecek yılda ise daha yeni programlar çıkacak. 10. sınıftaki "programlama modülleri"nin çoğu okullarda gösterilmiyor. Öğretmen kendince başka örnekler veya başka kitaptan ders anlatıyor. Geçen yıllarda "Tuzla Meslek Lisesi"nde QBasic anlatılıyordu. Daha sonra VB.NET’e bu yıl geçildi. QBasic yerine konsol uygulamaları ile örnek yapılıyor. Keşke 10.sınıftaki bu programlama konuları Visio, Crocodille veya FlowChart programının daha gelişmiş olan programlar ile gösterilebilse. Hatta yapılabilse doğrudan Nesne Tabanlı programlama anlatılsa. Yurtdışında ortaokul çocukları nesne tabanlı programlama görüyorlar. Bizde lisede klasik programlama aşılanıyor. Klasik programlama "prosedürel" olduğundan kodlar spagetti haline geliyor. Kötü alışkanlıklar kazanılıyor.

Diziler, dosyalar ve algoritma örnekleri tamamen atlanıyor. 10. sınıf seviyesinde olmadığı düşünülüyor. 11. sınıf Web ve VT’ciler ise bu konuları 11 ve 12. sınıf ders modüllerinde kısaca gördükleri için yine de pek anladıklarını göremedim. 30 kişiden 2-3 kişi programlamada iyi. Özellikle HTML’den ASP.NET’e geçerken çocuklar afallıyorlar. PHP’de de çok parlak olduklarını zannetmiyorum.

VB modülleri genelde iyi olsa da bazen alakasız veya çok uzun, çok kısa geçilen yerler var. Bakım yapılması veya konu sıraları tekrar gözden geçirilerek kontrol edilmeleri gerekiyor.

SQL ve C# modülleri ise en zor en üst seviye modüller. Bu dersi anlatırken sadece modüle bakarak gidebiliyorum. Bazı konular gereksiz uzun tutulmuş veya örnekleri az olabiliyor. Ama öğretmen kendince www.verivizyon.com gibi sitelerden veya başka kitaplardan bol örnek üretebiliyor.

SQL tek başına nasıl anlatılabilir diye düşülüyor. Soru işaretleri var. Management Studio olmasa idi, mecburen bir programlama dili ile proje geliştirerek konular anlatılmalı idi. Mesela VB, ASP veya C# gibi…

Delphi, Java, Photoshop, Oracle modülleri yazımı olsa keşke. Ama yazılan modülleri sertifika (MCSE, Cisco, Adobe…) ile paralel yapılması gereklidir. Mesela bizdeki ASP.NET ile Microsoft’un kendi eğitimi farklıdır. En büyük problemlerden biri dışarıya uyumluluktur.

Ya da modüllerin statik pdf halinde değil de web tabanlı olması güncel olmalarını sağlayabilir. Hatalar düzeltildiği anda netten son halleri indirilebilir. Bu şekilde altyapı sağlayan bir site yapılabilir. Binlerce sayfa resimleri, yazıları, bilgileri değiştirildiğinde hemen yansıtmanın yolu böyle olabilir. 6 ayda bir de güncelleme yapıldı diye okullar bilgilendirilebilir. "Yeni" olan veya iptal edilen şeyler çerçeve öğretime eklenir.

Web programcılığında Web tasarımı ve programlama ile Grafik Animasyon derslerini gösterdim.
1. dönem WebTasvePr HTML ve DW ile hemen hemen iyi sayılır. JS’yi kaçak olarak anlatmaya çalışıyorduk, basit örnekler ile. DW’da bazı
konular fazla uzun veya basit geçilmesi dışında iyi.

2. dönem WebTasvePr ASP.NET ile çocuklar tamamen abondone oluyor. Ne güzel tasarım yaparken, birden algoritma ve kod yazımı şok edici
oluyor. En başarılı öğrenci bu derste o kadar parlak olamıyor. ilk iki modül fena değil ama diğer ikisi biraz ağır. XML ve sınıflar…
Veritabanı uygulamalarını da elimizden geldiğince basitce göstermeye çalışıyoruz, ama yeterli değiller.

Grafik ve Animasyon modülleri iyi, örnekleri daha günümüzden (web 2…) olabilir.

Görseldeki yaşadığımız problem ile ASP.NET’teki problem aynı. Öğrenciler program yapımına gelince dökülüyor. İçiçe if, for, döngü… ve diziler gibi temel şeyleri yapmak o kadar zor geliyor ki. Kendi mantıklarınca birşey yazan tek tük var tabi. Bence programlama ile ilgili tüm modüller, "örnek" uygulama tabanlı olmalı. Bilgi tabanlı olmamalı, pratik, güvenilir ve sade olmalı. Program örnekleri denenmiş ve sağlam halleri konmalı. http://www.verivizyon.com daki SQL dersi gibi, internette denenebilen yerler yapılmalı.

Dinamik site yapımında bir "proje" parça parça gösterilebilir. Üye ekleme, üye girişi, arama, yorum ekleme, yönetim… gibi kısımları olmalı.
Web tabanlı uygulamalarda daha görsel olunması için "tasarım" prensipleri gösterilmeli. Programlama sanattır, ama web ve masaüstü programların tasarımı da "sanat" gibidir. Tasarımı hoş olan ve program kısmı sağlam yapılan yazılımlara ihtiyaç var. Belki de lise seviyesinde "program" yazımı beklenmedik bir konu da olabilir. 15-19 yaşındaki insanlardan bunları istemek fazla olabilir. Çünkü biz üniversitede bile bunların çoğunu görmemiştik. Yaptığımız projeler bu isteklerimizin yanında çok basit sayılır.

Modüller 100 sayfa olmamalı, en fazla 50 sayfa olmalıdır. Teknik terimler ile "okuyan" sıkılmamalıdır. Öğrencilerin gittikçe gelişen bilişim teknolojilerine uyumu sağlanmalı, "geri eski düzene" yönlendirilmemelidir. Ders geçme sistemi düzenlenmelidir.

Reklamlar