18-9-2008’de ilk fikir olarak aklıma geldiğinden bu yana http://tbagriyanik.spaces.live.com/blog/cns!D0B01DF58868413E!866.entry (nerede ise 4 aydır) PHP dili ile eOgr projesini geliştiriyorum.
 
Projenin çalışan haline http://tbagriyanik.no-ip.com adresinden bakabilirsiniz. Bu sitede 6 projemi test ediyorum. Diğerlerini de inceleyebiliriniz. 2004’den beri yaptığım PHP projelerinden edindiğim tecrübe ile bu projeyi elimden geldiğince işlevsel ve sade yapmaya çalışıyorum. Tabii ki öğrencek çok şey var. PHP’nin nesne tabanlı (OOP) kısmını hiç kullanmadım. AJAX ile de görselleştirme işlerini yapabiliriz.
 
Kendime 6 ay daha süre veriyorum. Şimdiden 3000 satır kod ve 90 saat emek oldu bile.
 
Özellikleri:
  • Daha ders ekleme ve derse katılma kısmı yok, sohbet ve video desteği de ileride olacak 
  • Site bu hali ile temel bir "web uygulaması"nda gereken altyapıyı sağlıyor
  • Kullanıcı yönetimi (ekle, sil, düzenle) çalışıyor
  • Kullanıcı hareketleri izleniyor (IP ve zaman olarak)
  • Parola hatırlatma işlemi eposta ile yapılıyor
  • Yeni üyeler anında sitede çalışmaya başlıyorlar
  • Türkçe dili ve İngilizce dili tarayıcı dilinden otomatik olarak elde ediliyor ve bir kısmı İngilizce olarak çıkıyor
  • Birkaç sürüm önce sitenin tema desteği vardı, sonra vazgeçip mavi ton olanı sabitledim
  • Güvenlik ile ilgili açıkları değişik yöntemlerle kapatıyoruz, kodları inceleyiniz
  • Veritabanı kurulu değil ise otomatik kurulum yapılabiliyor (install.php)
  • Dil ayarları, veritabanı ayarları ve diğer site ayarları tek dosyalardan halledilebiliyor
  • Grafik ve resim sayısı az tutmaya çalışarak hız elde ediliyor
  • Xampp 1.6.8, NuSphere PHPEd, Notepad++, WinSCP, Adobe Dreamweaver, Flash ve Fireworks CS4 programları ile tasarım devam ediyor
  • Sürümleri SkyDrive içinde yayınlıyorum http://cid-d0b01df58868413e.skydrive.live.com/browse.aspx/Ortak/eogr
Resmi: