DX10’u Devil May Cry 4 ve Crysis üzerinde denedim. Ayarları maksimuma getirdim. Maalesef DX9’dan daha kötü oldu performans. Ya da tam bir DX10 oyunu bulmam gerek. Crysis’de biraz deniz efekti güzel geldi o kadar. Çok takılma var. 30-60 fps…
 
80 güncelleme ve SP1 yükleme sonrasında Vista aktivasyon istedi. biraz tırmaladadıktan sonra onu da hallettik.
 
Ami BIOS Mayıs 2008 sürümü vardı, Asus’un sitesinden 2 sürüm (Haziran 2008) daha ilerlediğini 1004 sürümüne geldiğini gördüm. 1MB’lık Flash BIOS güncellemesi 5 dakika sürmedi. Bunun faydası oldu. Açılış hızlandı ve BIOS menülerinde başka seçenekler de geldi. (bu yazıyı yazarken 1104  çıktı…)
 
BIOS açılış ekranı 20 saniyede geçiliyor şimdi. İlk halinde ise SATA disk araması yüzünden çok yavaş açılıyordu. Bu arada 667 olan bellek hızını 800 ve 1066 olarak da değiştirdim. 1066’da açılış olsa da bir süre sonra BIOS göçtü, tekrar açılışta varsayılan ayarlara döndü. Ben de 800’de şimdilik bıraktım.
 
BIOS ve Vista güncelemeleri sonucunda PC’miz toplam 1 dakikada açılıyor ve çalışma hızı bence XP ile aynı. Yani Vista iyi gibi şimdilik. Daha yazılım kurmalarım bitmedi. İnşallah bozulmadan üç beş yıl kullanırız.
 
Resimde dikkat ederseniz RAM 4 GB diyor. Yani 3.3 GB değil. Ama bu aldatıcı. Gerçek 4 GB değil Vistanın gördüğü miktar. SP1 düzeltmesi keşke işe yarasaydı.
 
"SMBUS sürücüsü bulunamadı" gibi bir hatanız varsa, gidermek için Intel’in sitesinden "INF update utility" indirip kurmak gerekli.
 
vistaSP1
 
Linkler: