Dün "SpyBot S&D" ile bilgisayarı tararken bu virus çıktı. Saat 19:00 da farkettim ve gece 23:00’a kadar WindowsXP’yi silmeden virus ile uğraştım.
Bugün de sabahtan açtığımda kendini devamlı resetleyen bir bilgisayarla karşılaştım. 14:00’dan 23:00’a kadar yine windows kurma ve kurtarma harekatı devam etti. Yani toplam 13 saatim boşa gitti.
  • XP’li diskin Norton Ghost ile yedeğini almıştım. Ama 2 yedek de artık çok eskimiş. Nerede ise 2 yıllıklar. O sebeple artık Vista zamanı dedim. Zaten 2-3 yere daha Vista kurmuştuk, demek ki kullanım olarak yaygınlaşıyor.
  • Vista üzerine sıfırdan bir sürü program kurmak zorunda kaldım. Neyse ki bazı programlar D:’ye kurulu olduğu yerden install’sız çalıştı. Yine bazı programlar güvenlik ve uyumsuzluk gibi problemlerden dolayı artık kullanılamaz halde.
  • İşin ilginci, Vista Visual Studio 2005’in de uyumsuz olduğu uyarısını verdi. Neyse ki blender msvcr71.dll hatası dışında problemsiz, hatta çalışması daha hızlı gibi geldi bana.
  • Yeni Windows Gezgini çok aptalca. Yeni bir gezgin arayışım pek de iyi geçmedi. Ücretsiz XPlorer ve A43 pek de iş görmeyecek galiba.
  • Hem ıvır zıvırla doldurmak istemiyorum hem de kendimce sevidğim programların da bulunmasını istiyorum. Keşke çoğu program "portable" mantığı ile çalışabilse.
  • Donanım olarak 2006 model bilgisayarımda problem çıkmadı. Windows deneyiminde 4.2 puanda kaldık. Ekran kartı yine Aero’ya uyumlu değilmiş.
  • İlk açılışta 100MB civarında güncelleme yaptı Vista. Ama hala içim rahat değil. Güvenlik XP’ye göre sadece sinir bozucu uyarılar ile halledilmeye çalışılmış. Bu uyarıları iptal edecek yeri bulmam lazım.
  • Kalkan simgesini gördüğünüz yerlerde "yönetici" olarak çalıştırmanız iyi olur. Mesela bir setup.exe de bu küçük kalkan simgesi var diyelim, sağ tıkladığınızda "Yönetici olarak çalıştır" demeniz gerek.
  • Winamp, Winzip, resim gösterici, CD yazma programı gibi bazı programlar artık kurulmasa da olur. PDF ve rar’lar için hala program gerek.
  • Paint ve notepad en azından daha gelişmiş olabilirdi.

Artık bu internetten günlük olayı da sıkmaya başladı. 125 giriş yaptım. Ama karşılığında ne elime geçiyor ki. Bu siteme genelde www.google.com dan gelen var. Arama kelimeleri de hiç beklemediğim şeyler nedense. Mesela "nüfus sayım formu" gibi. Bilgisayar veya bilişim ile olan ilgi hala tüketici seviyesinde. Keşke programlama ve benzeri bilişim konularında insanlarla tanışsa idim. Yavaş yavaş internet tabanlı bu sanal hayattan elimi çekiyorum. MSN’de bile artık hep offline’ım. Facebook’u kapattım gibi. Kişisel bilgileri yaymanın alemi yok. Ki zaten doğrudan bana yapılan küfürlü yazılarla da karşılaştım. 

