Son zamanlarda Ajax+ASP.NET mi, yoksa PHP+Flash ile mi uğraşsam derken, aklıma Blender programını biraz daha kurcalamak geldi.
ASP.NET incelemek isterdim ama “Visual Web Developer 2008 Express” sürümünü daha indirmedim. Ne gibi değişiklikler var bilmiyorum. PHP+Flash ile de SanalDerslik gibi birşeyler yapmak isterdim. Neyse uzun işler…
3D ile olan ilgim her zaman vardı. Animasyon ve oyunlara hep gıpta ile bakarım bilirsiniz. Biz de bunu yapabiliriz diye düşünürüm. Temiz grafikler, kolay bir 3D editör ve basit bir programlama dili ile oyun veya başka bir 3D ürün ortaya koymak olmayacak iş değil. Adamlar ta ~10 yıl önde DOS’ta güzel 3D oyunlar yapıyorlardı. Şimdiki PC’ler süper güçlü sayılır.
Blender öğrenme ile ilgili bulduğum birkaç güzel site var:

Daha birşeyler yapmadım. Hatırlarsanız 1 yıl önce youtube’a basit bir örnek atmıştım: http://www.youtube.com/watch?v=vasO57lXaug

Bir de birkaç gün önce de_tuzlaatl haritam ile ilgili film yayınladım: http://www.youtube.com/watch?v=luLn6hX4yiA

Blender aslında Python dili desteği ile etkileşimli ortamlar yapılabiliyor. VRML pek tutmadı ama belki bu tutar. Güzel bir uygulama yaparız. Gülümseme