"Remote Administration" araştırmamda yeni şeyler buldum. Mesela "Hidden Administator 1.9" diye ücretsiz 1.2 MB program buldum. Programlama atölyesinde denediğimde birkaç problem dışında fena değil diyebilirim. En büyük problemi tüm PC’lerin ekranını aynı anda görememe ve öğrencilerin programı rahat farketmeleri… Orta kalite.

Bunun dışında internet kafeler için yapılmış birkaç Türkçe programı da inceledim. Ama pek işimi görmüyor. Genelde para kısmı ile ilgili yapmışlar; ödeme, adisyon, sipariş filan… Delphi programlama dili ile yapıldıkları belli.

Uzaktan erişim için 4 çeşit yöntem ve amaç kullanılıyor gördüğüm kadarı ile:
1- Uzaktan yardım, Help Desk , VNC türü programlar (tightVNC ve RealVNC – sadece ekrandan yönetim)
2- Truva atı ile hack (Prorat, Pinch, Bandook – yönetici programları çoklu görüntüleme desteği zayıf – hem de etik değil)
3- Okulda öğrenci ve işyeri çalışanlarını gözetleme (IntelliAdmin, networkmonitor, NetOpSchool, NetSupport – lisans problemi)
4- İnternet kafede ücret takibi (EasyCafe, HandyCafe, AkınSoft, CafeMatik – bunlar sanki birbirinin kopyası gibiler, ya da bir yabancı programı Türkçeleştirilmesi de olabilirler)

Kendi Delphi çalışmalarım da ise Windows Hizmet (service) yapımı ve TCP Socket projelerim devam ediyor. İnternette bulduğum en iyi kaynak http://delphi.about.com/ oldu. Buradaki ScreenThief ve basit TCP sohbet yapılması kolay. Özellikle Delphi7 sürümünde daha iyi çalışıyor örnekleri. Delphi2007’de ise birşeyler değişmiş. Artık örneklerdeki nesneleri bulamıyorum. Indy nesnelerini 1998’den beri hiç ellememiştim. Şimdi belki öğrenmem gerek. TCPServer ve TCPClient nesneleri pek güzel değil. Çok basitler… WinINet kütüphanesinde de biraz tedirgin ediyor beni. Vista ve tüm sistemler ile uyumlu mu? WinSock çalışır mı? Bizim atelyede bir sorun çıkmaz.

DelphiTurk sitesi çok bakımsız kalmış. Örnek programlara ulaşamadım. Zaten oradaki bir yazıda "trojan devri kapandı mı" şeklinde bir soru var. 2005’de bu sorulmaya başlandığına göre bu işler biraz yaş. MS tabanlı ile programınızın ileride çalışması ihtimali azalıyor. En dandik antivirüs programı bile truva atları ve benzeri hareketleri yakalıyor artık. Web tabanlı olsa desek PHP yeterli olmaz gibi geliyor bana. Birkaç site gördüm ama onlar "uzaktan donanım değişkliklerini tarama" amaçlı yapılmış. Timbuktu ToGo gibi. http://www.gotomypc.com ise internet tabanlı. Bazen internetin hızı iyi olmuyor. Bu da LAN tabanlı olma zorunluluğunu getiriyor.

Yapmak istediğim projede:

  • Öğretmen ekranını öğrencilere broadcast yapmak
  • Öğrencilerin istenmeyen program ve sitelere girmemesini sağlamak
  • Ekranlarını görmek, çalışan programların listesini almak
  • Sınıfa ekrandan soru veya sınav göndererek anında başarı durumunu anlamak
  • Ekran kilitleyerek öğrencilerin dinleme durumuna geçmelerini sağlamak
  • Alt bilgisayarlardaki çekirdek programın kolay kapatılmamasını sağlamak, şifreli koruma eklemek
  • Yönetim arayüzünü basit tutmak
  • Dosya/ekran/mesaj paylaşımı sağlamak
  • Kapat/yeniden başlat gibi komut göndermek
  • Ekran kalitesini ve tazeleme hızını ağı yormaması için değişken yapmak

Linkler:
http://delphi.about.com/od/internetintranet/l/aa012004a.htm  – ScreenThief
http://delphi.about.com/od/adptips2005/qt/udpvstcp.htm – UDP vs TCP