Son bir iki haftadır bilgisayar açılırken
Antivir http://www.free-av.com/ ntos.exe
virusünü buluyor ve uyarı veriyordu. Tabii sil diyordum, ama biraz üstüne
gidince aslında silinmediğini gördüm. SpyBot S&D http://www.safer-networking.org/ wsnpoem
ve audio.dll, video.dll diye bir şeyi bir türlü silemiyordu bu arada.

Meğerse çok zarar vermeyen bir virus bulaşmış.
Bir iki sitede dolaştıktan sonra temizlik için bilgisayarı F8 ile açıp
dosyaları temelli silmek istedim. Aksilikler yeni başlıyordu. Administator
şifremi hatırlamıyordum. Windows CD’sinden recovery işe yaramadı, yani
açamadım. E ne olacaktı, format mı? En sevmediğim iş…

*Bu sırada sistemi kapatmadan önce
"sistem geri yüklemeyi" iptal etmeyi unutmayalım.

Winternals ERD CD’m (artık MS satın almış…) den açarak o dosyalara
ulaştım. Bu da benim 1,5 saat uğraştan sonra geldiğim nokta oldu.

"ntos.exe, wsnpoem
klasörü, audio.dll ve video.dll" dosyalarını sildim.

*Attrib komutu ile -r yapmayı unutmayın
silebilmek için.

Her ne kadar Antivirüsünüz güncel olsa da, güvenlik duvarı ve
zararlı program temizleme programınız olsa da demek ki bilgisayarınıza virus
bulaşabilir. Hemen Linux’cular gülmüştürler bu halimize. Ama eminim ki %50
Linux, %50 Windows piyasada olsa idi Linux/Mac için de binlerce virus
yazılabilirdi. Ki bence her işletim sisteminde açıklar vardır.

Güncel ve uyanık olmaktan başka çare yok. Bazı basit
uyarıları gözardı etmeyin. Viruslerle birlikte yaşanmaz…

