( PC deyince artık Linux/Mac/Mobil dergileri alacağım demiyorum. )
İlk PC dergimi 1995’de almıştım. Yaklaşık 12 yıldır her ay en az bir dergi aldım. Ama son 2-3 yıldır PC dergilerinin içeriği çok sığ hale geldi.
Byte dergisi haricinde elimdeki tüm dergileri okula verdim. 300 derginin taşıması kolay olmadı.🙂 Bazı aylar 4 dergi birden alırdım da…
 
Byte’ı elimde tutmamın nedeni Jerry Pournelle ve Hakkı Öcal. Sırf onları okumak için Byte alıyorum. Belki Jerry gibi yaşamak istediğim için…
Bir de eskiden Delphi, VB, PHP dersleri veriyorlardı. Hatta küçük kitapcıklarını hala okuyanlar vardır.
 
Chip de sonraki iyi dergi diyebilirim. Tam bir donanım (hardware) dergisi. Ama boyut olarak çok büyük idi. DVD’si ise kaliteli. Almancadan çeviri olması biraz kötü ama yine de tamamen Türk olan dergilerden iyi içerikleri var.
PC Magazine, PC Life (Eski Byte), PCNet, PC World ve diğerleri birbirinin kopyası. PCMag biraz farklı idi ama yazarları gidince geriye birşey kalmadı.
 
5-6 yıl önce oyun dergilerini de alırdım. Level ve Game Pro esprili ve güzeldiler. Ama DVD içerikleri işe yaramaz…
 
Dergileri son yıllardaki en büyük hatası her ay benzer ürünleri reklam etmeleri. Eskiden dişçi, doktorlar için yazılan Türk yazılımlarını bile reklam ederlerken, şimdi sadece yabancı yazılımları tanıtıyorlar. Hem Türk yazılımına olan destek gitti hem de donanım haberleri dergileri kapladı.
 
İlk çıkan CD’lerin içi daha dolu idi sanki. DVD’lerde ise dolgu malzemesi olarak film ve müzik gibi işe yaramaz şeyler var. Eskiden CD ve dergi incelemem çok daha uzun sürerdi. Şimdi ise en fazla 2-3 saat… E okumayacak isem ben de almam kardeşim. Hem de evde CD ve dergileri koyacak yer de pek yok. (yerim dar, oynayamıyorum… )
 
Online dergiler ise fena değil. http://www.pdfdergi.com/ ve http://pozitifpc.com/ iyiler. İnşallah çalışmalarına devam ederler. Blog ve forum gibi online içerikleri takip etmek dergi okumaktan daha iyi.
 
Aslında bilgisayardan birşey okuyup öğrenmek çok zor. Mesela yazılan şeylerin yarısını ancak öğrenebiliyoruz. Ama aynı yazının yazıcı çıktısını incelediğimde okumadığım ve anlamadığım birçok yeri farkediyorum. O sebeple gerçekten birşey öğrenecek iseniz basılı olanı tercih ederim. Ama magazin türü "hemen öğren hemen unut" şeyler için internet daha iyi.
 
Birçok kişi haber sitelerini gazete almaya tercih ediyor. Çok normal. Çünkü internetteki haber daha güncel. TV’deki haber bile çoğu zaman bir önceki günün haberi. 
 
Öğrencilerin dergi almalarını tavsiye ederdim ama artık internet var. Türk sitelerinin içerikleri daha zenginleştikçe bilgi bulma imkanı daha da artacak…