Haftaya Delphi Hizmetiçi kursum var. Bu sebeple biraz eski bilgilerimi tazeleyeyim dedim ve Borland’ın sitesini incelemeye başladım. Tabi Delphi’nin yeni bir sürümü vardı.
 
Delphi 2007’nin kurulumu 1 günümü alsa da Delphi 2005 ve 2006’ya göre gözle görülür farkları var. Kurulum dosyaları tek tek indirildi. Yaklaşık 400 MB yer kaplıyor. Tek dosya olarak verseler daha iyi olurdu tabi. 15 gün kısıtlamalı bu Delphi’de eski projeler rahatlıkla açılabiliyor ve derlenebiliyor.
 
Yunus’u en son geçen yıl bu zamanlarda Delphi 2006 ile derlemiştim. Aynı şekilde rahatlıkla 2007’de de açıldı. SynEdit’in kurulumunda zorlansam da kurmayı başardım.
 
Delphi 2007 önceki sürümlerine göre daha hızlı açılıyor ve çalışıyor. Fazla kafa karıştırıcı değil. Ezbere olarak elimin gittiği menüler hala aynı yerde. Güzel… Sanki .NET artık unutulmaya başlanmış…
 
İnceledikçe size detayları aktarırım.
 
2 ay süren tadilat yüzünden yapmak istediğim şeylere zaman ayıramadım. Sınav Projesi ile ilgili düşüncelerim var ama yapmaya zamanım olmadı. Yakında okullar açılıyor (~1 ay var) Bakalım…
 
Bozulan ekran kartımı da PC Gold’a verdim. 15 gün sonra sonuç belli olacak. Muhtemelen yenisini verecekler. Overclock filan da yapmadım ama, belki havalar çok sıcaktı, kasa yeterince soğutamadı. Bir de üstüne fanları kaplayan toz eklenince problem oldu galiba. Onboard Intel ekran kartı da fena sayılmazmış. Sürücülerini yükleyince OpenGL desteği bile sağlıyor. Bir iki oyun ve film denemesinde bulundum. Orta halli bir PC kullanıcısı için onboard ekran kartı yeter. Aynı şekilde artık ağ ve ses kartına da onboard olarak alıştık biliyorsunuz.