Nihayet Vista’yı gördük. Okuldaki bilgisayar 3 yıl eski de olsa 512 MB ve onboard ekran kartı ile güzel çalıştı. Aero efekti olmasa da çok hoşumuza gitti. Kurulum ise 15 dakika zaman aldı.
 
Evde ise Virtual PC üzerine Vista 32 bit TR kurulumunu yaptım. Maalesef oldukça yavaş kuruldu. Ama PC’mdeki XP TR Professional ve XP 64 Bit sürümleri yer kaplıyorlar. Yeni bir boot menüsüne yer yok. Zaten disk olarak da hangisine kuracaktım ki. Partition Magic ile diskten bir alan açmaya çalışmam boşa gitti.
 
Aslında Linuxcular hemen "Ubuntu Beryl" gibi yeni masaüstü efektleri ile dolu sürümleri önerebilirler. Ama biliyorsunuz ki Microsoft ürünleri piyasada daha fazla hakim. Biz de fırsat buldukça onları didikliyoruz. Ve hoşumuza gidiyor…
 
Vista’nın Avantajları:
  • Kurulum kolaylığı, artık çoğu PC’de DVD var. Hızlıca kurulum yapılıyor. Fazla tantana etmiyor.
  • Masaüstü kullanışlılığı, masaüstü zaten bildiğimiz XP’nin süslü hali. Eliniz hemen alışıyor. Ama benim kötü bir alışkanlığım var. Hala Win95 görünümünü tercih ediyorum. Efektleri minimuma getirip, işime bakıyorum.🙂
  • Yeni eklenen programlar ve güvenlik ayarları. Güzel. Tabi linuxun herhangi bir sürümünde daha fazla program var. Hatta içinde Office bile geliyor. M$’da ise sadece işletim sistemi var. Diskte 10 GB yer kaplıyor. Bu da artık çok büyük bir alan değil.
  • İlle de XP kullanacağım ama görünümü güzel olsun dersenin skinler var XP için… Onları deneyin.
  • İlk başta arabirim karışık gelse de önemli değil. Süper…
 Şimdi izninizle biraz mıncıklayalım bu mereti…