CCNA1’in modülleri ile Ağ temellerini öğrenebilirsiniz. Yaklaşık 300 sayfa İngilizce döküman. Çok güzel anlatılmış. Belki MEGEP için yazılan modüller de buna benzer olmalı idi. Anlaşılır, sade, yerinde ve öz… Uygulamalı olarak http://cisco.netacad.com adresinde öğrenilebiliyor. Flash ve PDF desteği ile akıcı bir online eğitim veriyorlar. Ses ve animasyonlar nerede ise mükemmel. Navigasyon çok rahat.
 
http://cnap.maltepe.edu.tr/cnap/cnap.htm adresinden de şifresiz olarak doğrudan 4 dönemlik derse girebilirsiniz. Normal kurs ücreti 300 YTL.
 
Ağ temelleri benim en fazla eksiğim olduğu konumdu. Elektronik, Mikroişlemci, Mikrodenetleyici de eksik olduğum dersler. Windows programcılığı ve web programcılığı bilgilerimi şimdiye kadar yeterli seviyeye getirdim.
 


Ali Tan hocamızın Delphi for PHP olduğundan haberdar etmesi sonucunda http://www.borland.com/us/products/ide.html sitesinden gidip indirdim. Hiç fena değilmiş. Kendi server (Apache 2.0.52, PHP 5.1.3.3, Json, PHP Debugger) ve MySQL sunucusu var. Arabirimi bildiğimiz Delphi.
 
Biraz kurcalayalım bakalım neler çıkacak! RAD (Rapid Application Development – Hızlı Uygulama Geliştirme) ateşimi biraz olsun "Web Developer 2005" ile söndürmüştüm. Delphi ve web biraraya gelince yine bu sefer de .NET’in tozunu attıracak mı? PHP nesne tabanlı hale geldikten sonra artık daha profesyönel programlama yapısına ulaştı. E bir de görsel tasarım arabirimi oldu mu, kim tutar PHP’yi!
 
Ama hep heyecan hep heyecan… Bu işin sonu ne olacak?
 
