Kuşadasında görevde iken bir arkadaş Windows’un lisanslı hale gelmesi ile ilgili bir program verdi. Dizüstünde güzelce çalıştığını görünce evdeki bilgisayarda da denedim. (legal xp.exe)
Artık SP2’li Windows’umuz daha güncel hale geldi. Bu işlemler biraz karışık da gelebilir. Legal XP kullanımı kolay olsa da yaklaşık 1 saatim gitti. Ağ ile ilgili problemler, KeyChanger’ın düzgün çalışmaması filan… Antivirüs de bu arada virüslü sandı bazı dosyaları. Neyse. Artık atlattık.
Bazı Microsoft programları lisanslı sürüme ancak kurulabildiğinden bu yönteme başvurdum.
Güncellemeler 18 kritik maddeden oluşuyor. Dizüstümde güncellemenin de güncellemesi yapıldığından 3-4 kere resetleme sonrasında tam güncel hale geldi. Belki de 1 yıldır geçerli olan açıkları yeni kapatmış olduk.

bir web sayfası aktif iken IExplorer adres çubuğuna şu kodu yazın: (alıntı http://cehennem.org/hacker_olmak_istiyenler)
 
javascript:document.body.contentEditable=’true’; document.designMode=’on’; void 0 
 
artık düzenleme modunuz aktfi oldu. Sayfayı düzenleyip arkadaşlarınızı hava atabilirsiniz! Engellenen içeriğe ulaşabilirsiniz.

Bu girişten önceki tüm Blog girişlerimi PDF olarak indirebilirsiniz: http://tbagriyanik.googlepages.com/TarikLog1.pdf 

Bilişim’deki 4 dala karşılık 1 adet daha dal eklemeyi düşünüyoruz. Ticaret ve Kız Meslek liseleri için güç olan elektronik ağırlıklı bazı dersleri 10. sınıftan 11’e gönderip, "Bilgi İşlem Elemanı" adında yeni bir dal olabilir. Bu 5. dalda diğer 4 daldan esintiler var. Daha sonra size ayrıntılarından bahsedeceğim. Bu fikri Serkan Aydın (http://www.gps.egitimi.com) düşündü, ben de biraz şekillendirdim. 

Modülleri daha rahat düzenleyebilmek için basit bir program tasarladım. Delphi 7 kodları da dahil burada: www.tuzlaatl.k12.tr/yunus/megep/mtp1.zip