Programlama dili olarak ASP ve veritabanı olarak MDB kullanıyorum.
 
http://etogm2.meb.gov.tr/ adresi geçici olarak bu projeye ayrıldı. Erkek Teknik Öğretim Genel Müdürlüğü desteği ile ileride Modül Takip Projesi (MTP) kullanılabilir.
 
www.brinkster.com daki canlı destek çok iyi. Ücretsiz 30 MB asp mdb destekli site sunuyorlar ve çok az reklam çıkıyor.
 
"Misafir defteri" projemin yanında kurduğum bu projenin, çalışan diğer halini burada görebilirsiniz: http://www16.brinkster.com/tbagriyanik/modul
 
"Modül Takip Projesi" sayesinde www.megep.meb.gov.tr den daha kullanışlı olarak eğitim modüllerine ulaşabileceksiniz. Belki de megep için etkileşimli "portal" alt yapısı olarak düşünülebilir.
 
http://www.pablosoftwaresolutions.com adresinde bulabileceğiniz "Baby Web Server" minicik asp sunucu programı. IIS’ye biraz gıcık olduğumdan bunu kullandım.
 
Tasarladığım 2 bilgisayarda da session da problem yaşadım. Yani sadece 1 sayfada oturum geçerli oluyor. Alt sayfalara geçince oturum siliniyor. Ben de VMWare’den kurulu Ubuntu Linux’da adresi yazarak giriş yaptığımda session problem olmadı. Laptop ve diğer kişilerin bilgisiyarında hiç sorun çıkmadı. Sadece İngilizce windows kullanan birinde TR "veriler (web html içeriği değil)" değişik göründü. Ş yerine S gibi… Bilişim yerine Bilisim gibi… Karşılaştığım 2 dandik ASP durumu bu oldu.
 
ASP neden derseniz, ETOGM’in serveri yüzünden diyebilirim. Access de doğal olarak ASP’nin yanında. PHP+MySQL desteği de var ama PHP dosya çalışmayınca ASP+MySQL mi sorusu ortaya çıktı. Ama şimdilik MDB’deki sorgu ile ilgili güzel anılarım olduğu için MDB’yi bırakmak istemedim. Tabloları ilişkilendirerek, sıralama, filtreleme, bulma çok basitçe hallediliyor.
 
Birkaç günde bir şablon kullarak görünümü alt yapıyı hazırladım. Daha sonra da public olan herkesin görebileceği yerleri tasarladım. Herkes modülleri listeleyebiliyor, arayabiliyor ve yorum ekleyebiliyor.
 
Yönetim kısmına yakında girip, "alan önderleri"nin kullanımına açacağız. Türkiye’nin herhangi bir yerindeki MEGEP önderi giriş yaparak modüllerin güncellenmesini sağlayabilecek. Uzaktan destek verebilecek. Yorumları inceleyerek güncellemeler yapabilecek.
 
Resimler: