Flash belleğimdeki Slax Server sürümünü özelleştirdikçe Linux daha da hoşuma gidiyor. Yıllardır yapamadığım Linux etkinliklerini şimdi bir çırpıda yapıyorum:
 
1- Kendi Linux sürümü/dağıtımımı yapabiliyorum. Masaüstü resmi, KDE dili, başlangıç seçeneklerini (bir sürü ıvır zıvır ayar) değiştirdim.
2- Kylix (Delphi3 gibi) çalıştırdım nihayet, yıllar sonra… Python modülünü de tanıtım aynı yöntemle.
3- Yazılabilir olduğu için Flash belleğe son değişiklikleri kaydedip, sonra kaldığım yerden devam edebiliyorum (configsave…)
4- PHP, Apache, MySQL sorunsuz, pürüzsüz… htdocs klasörü ile ilgili ayarlama rootcopy yöntemi ile hallolabilir.
5- Modül (program paketleri) kurmak silmek çok kolay, çünkü modules klasöründen kendiliğinden açılıyorlar… (deli olcam)
6- Wine ile %50 oranında Windows32 programlarını çalıştırıyorum. İlginçtir Office 2003, Macromedia… güzel çalışabilir. Biraz tökezleme olsa da… Windows sürümü olan ACDsee, Flash Player, Opera rahatça sisteme kuruldu. Hangi programı denemek istiyor iseniz o programın kur dosyaları gerekebiliyor. Linux içinde sanal bir Windows var. Ona tanıtmak için bazı dll ve ocx gibi dosyalar kur içinde bulunur.
7- slax’ın sitesinde 1300 adet üzerinde modül sizi bekliyor. (http://www.slax.org/modules.php)
8- Türkçe desteği sağlanabiliyor (KDE ve bölgesel ayar için)
9- Donanım sürücüleri de eklenebiliyor, Ofis de OpenOffice ve KOffice seçenekleriniz var. CAD, Blender…
10- Çek vatandaşı Tomas Matejicek tek başına proje lideri, ona çok şey borçluyuz…
 
Tek sorun bazı ekran kartlarını tanımayıp, bazen kapanması. xorgconf demeyin… Bir de, 512 MB bellek yakında yetmeyecek…
 
Link:
 
Alakasız bir link (kendi yaptığım video klip – slax ile ilgisi yok):
