Bu hafta www.pozitifpc.com dan indirdiğim 7 dergiyi okuyorum. O kadar "ufkum" genişledi ki… Sağolsunlar devamlı penguenlerle ilgileniyorlar. Aslında "penguen" çok sevimli bir hayvancık. Onunla oynamak çok zevkli…
 
Açık kaynak kodlu veya ücretsiz birçok uygulamanın da farkına vardım: Scribus(masaüstü yayımcılık), KBasic(visual basic), Nvu(web tasarımı), Blender(3D animasyon), Python(programlama dili) ve niceleri…
 
Bu dergi sayesinde öğrendiğim bir linux sürümünü size aktarayım:
 
Nihayet 512’lik flash belleğime linux kurdum. Yaklaşın 200 MB’lik www.slax.org dan indirdiğim server sürümünü Myslax Creator (http://myslax.bonsonno.org) sayesinde çok kolayca yükledim. Hem koca bir CD imaj değil hem de çok hızlı çalışan bir sürüm bu. İçinde PHP, MySQL ve Apache de kurulu. İnternet bağlantısı, ekran (KDE) ve benzeri sorunları yok. Özelleştirilebilmesi için modülleri var sitesinde.
 
Sonuçta 5-10 dakkada siz de kendi linux sürümünüzü yapabilirsiniz. Mesela ben "TakOS 2006 server edition" adını verdim. Siz de benzer şekilde masaüstü resmi değişmiş, uygulamaları değişmiş linux yapabilirsiniz. Çocuk oyuncağı…
 
Linkler:
Resimler: