MEGEP Bilişim Teknolojileri alanının "Veritabanı Programcılığı" dalında, açılabilecek atelyelerin donatı listesini hazırılıyorum. Düz bir excel sayfası halinde kabaca diğer öğretmen arkadaşlar ile düşündük. Bu listenin bir kısmı (yazılım ile ilgili olan) şu şekilde:
 
Ofis – Office Professional (en güncel sürüm) 30 Kullanıcı Lisanslı – (şu anda 2003, OpenOffice 2 -ücretsiz-) Microsoft Academy Üyeliği (yeni ürünleri takip edebilme)
Programlama dilleri (en güncel sürüm) 30 Kullanıcı – (şu anda Visual Studio 2005 ve Delphi 2006)
Veritabanı sunucusu – MS SQL Server 30 Kullanıcı – (şu anda sürüm 2005)
İşletim Sistemi (en güncel sürüm) 30 Kullanıcı – (64bit destekli XP Türkçe SP2 veya 2003 Türkçe SP1, Pardus, Ubuntu, MacOSXLeopard)
Antivirüs ve ateş duvarı yazılımları Firewall yazılımı (ZoneAlarm -ücretsiz-, Norton SystemWorks – Norton Internet Security)
Sanal Makine yazılımı (Virtual Machine) Vmware Workstation veya Virtual PC
CD/DVD yazma programı Nero Burning Rom
Eğitim (kurs) sitesi yazılımı Son sürüm olan Moodle, OLAT, Atutor gibi PHP veya Java tabanlı site yönetim programları
Ücretsiz yardımcı programlar S&D Destroy, Opera, Firefox, Netscape, Adaware, Filezilla, dosya sıkıştırma programları (zip ve rar)
Ücretsiz yardımcı programlar Bilişim sözlüğü, Moonstar Sözlük, Crimson Editor, dosya indirme programı
Ücretsiz yardımcı programlar Acrobat Reader, Internet Information Service (IIS), .NET Framework, SharpDevelop
Elektronik devre çizim ve simülasyon programı ISIS Proteus (Ares çizim programı), Crocodile Technology, Akış şeması programları (Flowchart Designer, MS Visio)
Resim ve site düzenlemesi ile ilgili programlar Macromedia (Fireworks, Dreamweaver, Flash, Captivate), Adobe Photoshop CS2, CorelDraw X3
Ücretsiz programlama dilleri Java SDK, Qbasic, C, Pascal, Ruby, Python, MySQL, Apache, PHP, PHPMyAdmin, Dev-C++, JBuilder, LispWorks
Ücretsiz programlama yardımcıları Yardım ve kurulum hazırlama programları (HelpPad, CHM Help,InstallMaker, ShalomHelpMaker, Install Shield, Install Creator)
Eğitim ve öğretim CD’leri Office, Windows, Linux, Macromedia, Adobe, Donanım, Multimedya, Programlama, İngilizce Öğrenme
Eğitim ve öğretim Kitapları Office, Windows, Linux, Macromedia, Adobe, Donanım, Multimedya, Programlama, Ansiklopedi, İngilizce Sözlük
Koruma kartı veya koruma yazılımı DeepFreeze Enterprise Configuration Administrator programı veya her öğrenci bilgisayarı için kart

Donanım olarak da şu şekilde:

Sunucu bilgisayar Intel/AMD 64bit, 4 GB DDR2 RAM, 2X250 GB RAID Disk, DVD RW, 17" ekran, gigabit ethernet, sunucu kasası
Sunucu Dolabı Sunucu, modem ve diğer aygıtların düzgün kablo bağlantıları olacak şekilde, kilitlenebilir, soğutma sistemi olan raflı dolap
Öğretmen Bilgisayarı Intel/AMD 64bit, 2 GB DDR2 RAM, 250 GB SATA2 Disk, 256 MB Ekran kartı, DVD RW, 19" Flat ekran, ethernet ve ses onboard
Öğrenci Bilgisayarı Intel/AMD 64bit, 1 GB DDR2 RAM, 250 GB SATA2 Disk, 256 MB Ekran kartı, DVD RW, 17" Flat ekran, ethernet ve ses onboard

Liste bu şekilde yapılırken aklıma atelyenin üstten görünümünü çizmek geldi. Böylece ne eksik fazla görülebilecekti. Bunun için Flash MX’i kullandım. 2 saat gibi kısa sürede 3 tür atelye tasarladım. 

Son adım olarak 3 boyutlu olarak nasıl yapılabileceğini düşünmek geldi. Kısa bir araştırma sonunda bulduğum ücretsiz Google Sketchup (http://sketchup.google.com) kullanmaya başladım. 2 gün gibi kısa bir sürede okulumuzdaki bir sınıfı örnek alarak tasarımı bitirdim.

Download linki: http://sketchup.google.com/3dwarehouse/details?mid=9c4fc0413dd84aacf03b84224e6a47c1

İlk kullanımı tuhaf gelse de "Tutorial" kısımlarından hızlı bir şekilde bir şeyler kapıp çiziminizi yapabilirsiniz. Çizgi film tadında 3d grafikler yapılabilir. Hiç 3d tasarım programı bilmeyen bile kısa zamanda evini, arabasını çizebilir.

Flash ile çizdiğim bir sınıfı Sketchup’da tabana koyduktan sonra, üstten bakarak 3d nesneleri yapmaya çalıştım. Kafamda canlandırdığım atelye ile hemen hemen yerleri ve boyutları benzer oldu.

Resimler:

