"Brothers in Arms – Kardeşler Takımı" BiA ve Ghost Recon oyunlarını gördükten sonra eski oyunlar ve hataları aklıma geldi. BiA ve GR grafik ve oynanış olarak nerede ise mükemmel!
Yine mükemmel sandığım Tomb Raider‘in ilk sürümlerinde bir iki tuhaflıkla karşılaşmıştım. Birinde Roma kalıntıları içinde suda yüzerken su içinde asılı bir "fare" görmem ve uzun bir bölümün tam da sonunda görünmez bir duvar yüzünden bitirememem idi. Fare ölü değildi ama kıpırdamıyordu. Muhtemelen sular çekildiğinde aktif olacaktı, ama unutulmuş işte. Ama diğer hata çok daha aptalca. Uzun uğraştan sonra, zehirli oklar, tırmanlar, zıplamalardan sonra çıkışa doğru yöneldiğimde Lara burnunu görünmeyen bir duvara tosluyor, diğer tarafa bir türlü geçmiyordu… Çözüm: Bölümü tekrar oyna!
Tresspasser adlı Jurassic Park filminin oyununda ise kadın bir türlü elinde silahı düzgün tutamıyordu… Zaten daha fazla ilerleyemeden CD’yi bir kenara attım. Ama unutamadığım an ise şu oldu: daha oyunun ilk sahnelerinde kocaman kocaman dinazorları ovada dolaşırken görünce donup kalmış, belki de YARIM saat onların hareketlerini izlemiştim. Her adımlarında eğer yakınımda iseler yer sallanıyordu… Ses ve görüntü çok hoş idi. Galiba bir de 98 yıllarda Fern isimli bir ekran koruyucuya da bayağı uzun bir süre bakakaldıydım… Bir de (!?!) Winamp’in eklerinden birini olan garip grafik efektlerini tam ekran yapıp müzik ile nasıl enteresan figürler oluştuğu da bakakalma olaylarında sayılabilir…
Carom da ise bazen yanlışlıkla Alt Tab veya başka tuşa bastığım ve oyuna geri döndüğümde ekranda garip uzamalar ve kararmalar meydana geliyor. Birkaç ekran kartında da aynı sorun var. Hiç düzeltmeye çalışmadılar.
Live For Speed (LFS) en sevdiğim araba yarışlarından. Ama bazen araba basit bir engele çarptığında süper havalanıp taklalar atıyor! Hasar alma özelliği ise güzel ama arabadan hiçbir parça kopup dağilmıyor. Sağlam arabalar tabii. Seslendirme ve online kısmı çok olgun.
Carmageddon ise benim tek süper araba oyunum. Hala rakibi yok. Zaten oyun baştan başa saçmalık ve komiklikle dolu olduğundan anlatacak çok şey var. Arabaya verilen powerup’lar genelde çok komik. Zıplama, ateş atma, mayın döşeme, yay gibi fırlatma, arkasından gürz çıkması, turbo… Yarışmak yerine istediğin gibi hareket etmek çok güzel. Need For Speed‘de hala araç hasarı yok… Modellemeler ise mükemmel olsa da aradığımı bulamadım.
 
Bazı oyunların demolarına kanıp veya birinci sürümlerine inanıp CD’sini aldığımda fiyasko çıkmışlardı:
Age of Empires, Quake 2, Quake 3, Unreal Tournament 2003, Driver, Red Faction, Atlantis, Deus Ex 2, Soldier of Fortune 2, Rainbow Six 3, Halo, Blood 2,  BattleZone 2, CSI…
 
1996 yılından beri bitirmek için hiç uğraşmadığım oyunlar:
CSI, Atlantis, Mafia, Tomb Raider 6, F16, Apache Havoc, Command & Conquer Renegade, Operation Flashpoint, Heretic 2, Medal of Honour, Indiana Jones, Devastation, Halo, Counter Strike Condition Zero, Grand Theft Auto Vice City…
 
Atlantis daha doğru düzgün 3D oyun yok iken panaromik gerçek gibi render edilmiş sahneler ile 3D’msi bir oyun idi. Daha ilk sahnelerde bir eve girerken bir bulmacayı bir türlü çözemedim ve öyle efsane olarak kaldı. İlk 4 CD’li oyunumdu.
Halo aptalca yapay zekası sayesinde CD’nin ortasında bir yerde terk etmek zorunda kaldım. Aslında 4 çeker cipleri hiç fena değildi. Ama düşman aptal olunca istediği kadar grafik, ses ve oynanış iyi olsun fark etmez…
BattleZone ise çok hoştu. Hem diğer elemanlara emir verip, hem de araç kullanıyorsunuz. Hem de düşmana ateş ediyorsunuz. Bayağı zor kontrol edilse de güzel bir oyundu. Strateji ile aksiyon bir arada… Tam istediğim gibi BiA ve GR’da nihayet 10 yıl sonra bu piyasaya geldi.
FarCry görüntü ve ses olarak mükemmel. Düşman akıllı. Fakat tek kişilik ordu mantığı hiç gerçekçi değil.
 
Araç simülasyonları genelde gerçekçi değildir. F16 uçak oyunu ve Apache helikopter oyunu bence berbattı. Hiçbir görevi bitiremedim. En zor araç galiba uçak kullanması… En kolayı da tank… Tank yavaş ama sağlam. Armored Fist çok hoşuma gitmişti. Otlar ve çevre pek gerçekçi değildi. Duman yap, nişan al, ateş….
 
Oyunu yaparken birçok insan çalışıyor. Acaba kendileri de o oyunu oynayıp test ediyorlar mı? Herhalde kimse anlamaz diye önemsemiyorlar.
 
En akılda kalıcı öğrenme oyun ile sağlanıyor. Aslında eğitim amaçlı oyun isterdim. Ceebot‘u incelemenizi tavsiye ederim. Oyun oynarken "programlama" öğrenebilirsiniz. America’s Army‘deki gibi. Bölüm sonlarında şıklı test bile vardı. Bu oyunda tek takıldığım yer komado eğitimi idi. Online oyun kısmı ise yeterli.
 
Bazen çok sıkı yerlerde dayanamıp hile yaptığım oldu. Ama hile sonrasında oyuna pek devam edemiyorum. Heves kalmıyor. BattleZone‘da editör kısayolunu bulduğumda oyunun da sonu gelmişti. Ctrl E ile oyun oynanırken düzenleme moduna geçiliyordu. Bu sayede "düşmanları" DEL ile silmek çocuk oyuncağı idi 🙂 Aynı şey Devastation (Unreal motorlu)’da da oldu. Haritada "düzeltmeler" yaparak rahatça bölüm geçmiştim. Şu anda Carom‘da yardımsız olarak oynama modu var. Ekranda yardım belirmediği için oynamak çok zor aslında. Ama monitörün orta noktasını kendiniz bir kalemle çizerseniz bol puan sizi bekliyor… 🙂
 
 
Reklamlar