Carom3D www.carom3d.com sitesinden indirebileceğiniz bedava online 3d bilardo oyunudur.
 
Eylül 2004 den beri yaklaşık 2500 oyun oynadım. Süperim, diyemem, ama sağlam oyunucu (karşı taraf için KORKUNÇ) diyebilirim kendime. 3 kimlik (id) sahibi oldum bu zaman içinde. %56 kazanma oranı…
 
Şans ve yetenek biraraya gelerek iyi oyuncu olunuyor. Birkaç numarayı bilmek gerek. Her top deliğe girecek diye bir kural yok. Bir sonraki hamleye hazırlık vuruşu da yapılabilir. Önce o anki atışı kurtarın, sonra diğer topları düşünün. Hava atacağım derken hızlı vurmak da pek iyi sonuç vermiyor. Farenizin türü optik ve temiz olsun ki rahat vuruş yapın.
 
Gerçek hayatta ise sadece 1-2 kere oynadım 8 top bilardo. Onlarda da hiç hoşuma gitmedi. Zor tabi, bilgisayar sizin için ayarlıyor herşeyi…
 
Belli bir noktaya gelip, tekrar yeni bir kimlik alarak baştan başlamak, biraz HİLE de diyebiliriz. Millet sizi hiç oyun bilmeyen biri sanıp, oynamaya başlıyor, sonra bi bakıyo, yenilmiş, sürpriz…
Sonradan tek id ile devam etmek daha iyi olduğuna karar verdim. Çünkü o kadar oyundan sonra çoktan Gümüş Kupam olurdu. Şimdilik 3 bronz kupam var.
 
150 adet de carom oyun kaydım var. Bazıları çok kısa, bazıları gıcıklık işte ya, çok uzun süren maçlar… Bazı oyunlarda da garip, beklenmedik vuruşlar ile birden fazla topun deliğe girmesi var. Her zaman da bu vuruşlar yapılamıyor.
 
İnternet üzerinden oynadığım için genelde Brezilyalı, israilli, alman ve türk ile karşılaşıyorum. Tabi bazıları gerçek kimliklerini belli etmiyor. Mesela yabancı sandığın adam, Türk çıkıyo, sohbet de ediliyor tabi bu arada.
 
Türk oyuncuların genelde yaşları 10-18 yaş arası olduğu için, biraz savsak, biraz küfürbaz, biraz dalavereci oluyorlar. O sebeple Türk oyunculara karşı Yunanlı veya İsrailli ile birlikte oynadığım çok oldu.  
 
Birçok arkadaşlık da edindim. Normalde oyun oynarken pek sohbet edilmiyor ama, bazen gerçekten iyi oyuncular ile karşılaşıyorum. O zaman da ayrılması zor oluyor.
 
Eskiden CounterStrike ve Rainbow Six Rouge Spear oynardım. Bu oyunu görünce aksiyon oyunları oynamayı bıraktım. Live For Speed (grafikleri güzel, tavsiye ederim) diye bir de online araba yarışı da var. Pek sık oynamıyorum aslında.
 
Nette oynanamayan oyunlardan uzak duruyorum, arağım aksiyon oyunu hala çıkmadı… hayırlısı artık…
