www.fazlamesai.net sitesinde benim www.delphiturk.com de megep için yardım isteğim yayınlanmış. Aslında tam da sevinecektim ki, millet Microsoft VBNET, MSSQL, Access ile ilgili ders eklediğimizi duyunca fena kızmışlar.
 
Ama benim amacım açık kaynak kod ve tekelci MS arasındaki karşılaştırma, hangisi üstün, tartışması değildi ki…
Uygun şekilde cevap yazdımsa da, beni anlamadıkları için artık fazlamesai.net e pek takılmam. RSS ile haberleri gelse de pek umut bağlamayacağım. Hemen hemen aynı şey delphiturk için de geçerli. Oradan da pek ses çıkmadı. Birkaç kişi delphi veya başka konuda yardım almak için aradı. Binlerce kişinin ziyaret ettiği bu yerlerde hiç mi adam gibi yapıcı bir fikir gelmeceyecek… (15 günde hemen sonuç beklememek lazım desek de, bizim zamanımız az.)
 
Bu tür danışma işlerini mail, telefon ve net üzerinden değil de doğrudan firmaya giderek neden yapmıyorsunuz derseniz: Zaten bu piyasa analizi 2-3 ay önce yapıldı. Meslek dalları çıkarıldı. Biz de bunlara bakarak konu başlıklarını ve modül altyapısını oluşturuyoruz. Dünyada çok tutulan, yaygın olan konularda, serfitikaya uygun olacak şekilde bilgi topluyoruz.
 
Türk yapımı yazılımları da modul olarak ekleme imkanımız var. Mesela MoreMotion ve Pardus gibi. Kendi yaptığım Yunus Görsel Programlama Dilini de algoritma anlatırken bahsedeceğim.
 
Eleştirmekte ne kadar ustayız! Ama bir el atalım da bir faydamız dokunsun diyen neredeyse yok.
 
Linkler: