Zor oldu ama, şu anda vmware üzerinden knoppix4.0.2’yi kurduktan sonra, bu satırları yazıyorum.🙂

Meğerse internetten canlı cd indirmişim (694MB). Neyse ki "sudo knoppix-installer" komutu ile 3GB’lık sanal diske kısa sürede kuruldu. sudo yu unutmayın, yoksa kurulum yarım kalıyor.

Disk bölümlendirme ise qtpart ile çok kolay. Deneme yanılma ile 2.5 GB primary, 500 MB da linuxswap disk yaptım. Daha önceki günlerde 2 kere ubuntu kurmuştum bu arada. Kurulumu kolay. Dell Inspiron dizüstünde çok hızlı çalışabilirken, PC’m de ubuntu kötü çalıştı. Çok yavaş…

Knoppix ise çok atik, grafikleri ve programları daha zengin. Türkçe klavye sorunu yok. Dizüstünde < > karakterlerini çıkaramadım, diye çok kızdım aslında.

Ubuntuda unixODBC ile biraz "odbc.ini" üzerinde oynama ile MSAccess dosyalı KüPro programımı çalıştırdım. Yani mdb dosyayı okumayı da başardım. 2-3 yıldır bunu yapamıyorduk.

Knoppixde eski de olsa Apache 1.3, php 4 ve mysql kurulu halde. sadece hizmetlerden onları aktifleştirmek gerekti. Bir de ağ kartını göremediyse de knoppix’in ayarlarından onu da hallettim. (kurulu hali aslına Debian isimli, yani knoppix değil)

Ubuntuda olmayan "wine" kurma çabalarım sonuçsuz kalınca, knoppixde zaten kurulu olan ile eski bir Delphi programımı da çalıştırdım. Hatta moonstar da çalıştı. Hoş…

Bu işlemler(knoppix kurulumu) yaklaşık 5-6 saatimi aldı. Suse 9, Gelecek Linux ve Pardus hata verdiği için kuramadım.😦

Ama sonunda 3 günde, 3 işletim sistemi PC’mde, 4 işletim sistemi de dizüstünde kurulu oldu!

Her iki işletim sisteminde ip’sini girerek ister Windows, ister linux üzerinden haberleşme de yaptık. Ağ komşularında birbirlerini gördüler. linux’da samba sayesinde windows ile dosya alışverişi kolay hale gelmiş.